صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۷
  • چهارشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Wednesday 27 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 29
کد خبر: ۱۴۰۴۶۳

درگذشت بازیگر تونسی سریال سلمان فارسی

وزارت فرهنگ تونس اعلام کرد هشام رستم بازیگر تونسی که در فیلم‌های بین‌المللی چون «بیمار انگلیسی» و سریال «سلمان فارسی» بازی کرده بود در 75 سالگی درگذشت. علت درگذشت وی طبیعی اعلام شده است.

به گزارش راهبرد معاصر هشام رستم بازیگر سرشناس تونسی دومین بازیگری است که نامِ او را می‌توان در زمره درگذشتگان یکی از بزرگترین سریال‌های حالِ حاضر تلویزیون، قرار داد.

رستم که به عنوان تأثیرگذارترین بازیگر تونسی نسل خود شناخته می‌شود، از وقتی در فرانسه تحصیل می کرد شروع به بازیگری کرد و به عنوان مجری در تئاتر ملی مردم کار کرد. او اواسط دهه 1970 وارد سینما شد و در ده‌ها فیلم تونسی، فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی جلوی دوربین رفت.

حضور هشام رستم در سریال «سلمان فارسی»

یکی از بزرگ‌ترین سریال‌های زمان حاضر تلویزیون این روزها مراحل تصویربرداری خودش را در تهران می‌گذراند. کاری که از 20 هزار بازیگر بهره می‌برد که از سراسر کشور شناسایی شده‌اند و مرحله به مرحله جلوی دوربین داود میرباقری خواهند رفت. کنار فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی و بخشی از بازیگران دیگر، نام هشام رستم به‌عنوان بازیگر تونسی بیشتر به چشم می‌خورد، بازیگری که حضور در دنیای تصویر را در 40 سالگی و با حضور در یک تله‌فیلم ایتالیایی آغاز کرد.

رستم تا کنون در بیش از 60 فیلم و سریال ایفای نقش کرده است که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به فیلم‌‌هایی همچون "بیمار انگلیسی"، "کنت مونت کریستو" و "طلای سیاه" اشاره کرد. او امسال علاوه بر حضور در سریال "سلمان فارسی"، در سریال تونسی "27" هم ایفای نقش کرده است./تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: