صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۲۹
  • چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 21 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 12
کد خبر: ۱۴۱۴

انتقال عناصر القاعده به سوریه و سیاست تداوم بحران

برخی از بازیگران منطقه ای و بین المللی با انتقال عناصر القاعده به سوريه به دنبال تشدید درگيری ها و تداوم بحران در سوریه هستند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه اعلام کردند که حدود ۴۰۰ عنصر مسلح وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده طی ۲ ماه گذشته از طریق مرزهای ترکیه وارد استان ادلب سوریه شده اند.


آنها تاکید کردند: تروریست‌های مذکور دارای تابعیت خارجی و وابسته به القاعده هستند و از طریق عبور از مناطق اطمه و سرمدا واقع در مرز ترکیه وارد ادلب شده‌اند.


این منابع اعلام کردند که تروریست‌های مذکور در قالب تیم‌های ۸ الی ۱۵ نفره به سوریه منتقل شده‌اند. تشکیلات تروریستی «حراس الدین» وابسته به القاعده نیز اقدام به سازماندهی این تروریست‌ها در یکی از مقرهای خود در حومه ادلب کرده است.


منابع مذکور اعلام کردند که این تروریست‌ها با نظارت یکی از کشورهای منطقه از یمن به سوریه منتقل شده‌اند.


پیشتر نیز «طارق الفضلی» یکی از سرکردگان گروهک القاعده در یمن، از وجود معامله‌ای منطقه‌ای خبر داد که بر اساس آن قرار است افراد مسلح وابسته به القاعده در یمن و مشخصا گروهک موسوم به جنبش انصار الشریعه در جنوب این کشور، به سوریه منتقل شوند.


ناظران سياسی بر اين باورند اين معامله ميان دولت های منطقه و آمريکا حاصل شده است. بر اساس اين معامله، تروريست های القاعده به سوريه اعزام می شوند تا درگيری های جاری در اين کشور را تشديد کنند.


بسیاری از بازیگران منطقه ای و بین المللی ازجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی از تشدید و تداوم بحران سوریه و فرسایشی شدن آن سود می­‌برند. زیرا منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحران سوریه، تداوم بحران بدون پیروزی هر یک از طرف‌­های درگیر است.


در حقیقت تداوم جنگ داخلی و فرسایشی شدن آن در سوریه بهترین و ایده‌­آل­‌ترین وضعیت برای رژیم اشغالگر قدس است. از همین­‌رو، رژیم صهیونیستی در پی تداوم جنگ با هدف تضعیف و خلع سلاح کامل ارتش سوریه است. به همین جهت به طرق مختلف از گروه­‌های تروریستی حاضر در سوریه پشتیبانی و حمایت می‌کند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: