صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۰۹
  • پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
  • Thursday 08 June 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۱۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 09
کد خبر: ۱۴۱۷۷۲

ثبت جهانی یزد سرآغاز نگاهی نو به حفظ ارزش‌های مادی و معنوی

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: سالروز ثبت جهانی شهر یزد، سرآغاز نگاه و نگرشی نو به مقوله حفظ ارزش‌های مادی و معنوی شهر تاریخی یزد است.

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ محمد رضا دشتی اردکانی گفت: ثبت یزد در زمره میراث جهانی، شکوه و عظمت تاریخی این دیار در پهنه ایران‌زمین را نمایانگر بوده است.

او می‌گوید: این نکات، یادآور نقش‌آفرینی این خطه کویری در شکل‌گیری تاریخ و تمدن این سرزمین کهن است و نشانگر ویژگی‌های منحصر به‌فرد این دیار، هم در عرصه برخورداری از میراث فرهنگی، آثار باستانی، سازه‌های تاریخی و معماری سنتی و هم در زمینه‌ی بهره‌مندی از سرمایه‌های معنوی و اجتماعی ارزنده و انسان‌ساز است.

دشتی اردکانی گفت: آنچه یزد را جهانی کرده، مجموعه‌ای از شکوه و عظمت متجلی در آثار تاریخی و شأن و مرتبه نهفته در فرایند تولید فکر و فرهنگ و هویت این دیار است که هر دو از دیرباز، بر محور جان و جهان مردمان پرتلاش، متعهد، باصلابت و صبور این دیار، شکل‌گرفته و به ثمر نشسته است.

به گفته او، اینکه اکنون‌که این برند ارزشمند در اختیار یزد و مردمان آن است، همه صاحبان فضیلت و فرهنگ و تمام دوستداران این دیار کهن، در کنار دست‌اندرکاران و مسئولان مربوطه، وظیفه‌دارند تا ضمن پاسداری از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی این دیار، که یزد به واسطه آن جهانی شده، در ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی و پاسداری از میراث شکوهمند گذشتگان و معماری هویت‌ساز این دیار، بیش از هر زمان دیگری بکوشند تا نام یزد، همچون گذشته، چون خورشیدی درخشان در آسمان میراث جهانی بدرخشد و افتخارآفرین باشد. /باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: