صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۵۴
  • يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Sunday 11 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 04
کد خبر: ۱۴۲
رونمایی از بازمانده جشنواره سی وپنجم

فیلمی که به موضوع«داعش»می‌پردازد

فیلم شیخ طادی که با کج سلیقگی داوران دبیران جشنواره فیلم فجر در سال گذشته از بخش مسابقه خارج شد، امسال در سی و ششمین دوره جشنواره روی پرده رفته است.

به گزارش راهبرد معاصر: «امپراتوري جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی، یکی از تولیدات راهبردی سینمای ایران در سال های اخیر به شمار می رود. فيلمي که داستان آن در اروپا مي‌گذرد و به زندگي مفتي وهابي مي‌پردازد که فتواهاي عجيبي مي‌دهد و در دام صهيونيست‌ها مي‌افتد. شيخ‌طادي در اين فيلم به خطر وهابيت در اروپا و نقش عربستان سعودي در ايجاد و تقويت تفکرات وهابي اشاره کرده است. امپراتوري جهنم را مي‌توان در راستاي فيلم‌هايي مانند «پادشاه شن‌ها» و «فاني و از هم گسيخته» که هر دو به کارگرداني نجدت انزور کارگردان سوري ساخته شده است، دانست که به افشاگري نقش حکام سعودي در بسط تروريسم در لواي عقايد تندرو ديني مي‌پردازد.


شیخ طادی کارگردان «امپراتوری جهنم» پیش از این فیلم «شکارچی شنبه» و «روزهای زندگی» را در کنار آثار متعدد دیگر در کارنامه دارد؛ ضمن اینکه محمد خزاعی، تهیه کننده «قلاده های طلا» تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد.


با وجود موضوع بکر و جدید فیلم شیخ طادی، به گفته برخی هنرمندان و منتقدان سینما، «امپراتوری جهنم» با کج سلیقگی داوران دبیران جشنواره فیلم فجر در سال گذشته از بخش مسابقه خارج می شود. که البته سازندگان این فیلم در اعتراض به این اقدام، با انتشار نامه ای اعلام کردند که در بخش خارج از مسابقه هم حضور نخواهند داشت.این فیلم امسال در سی و ششمین دوره جشنواره روی پرده رفته است.


فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» در کشور‌های فرانسه، گرجستان و ایران فیلمبرداری شده و بازیگرانی چون علی نصیریان، علی‌رام نورایی و فرخ نعمتی به عنوان بازیگران اصلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: