صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۵۶
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 12
کد خبر: ۱۴۲۰۲۴

دموکرات‌ها خواستار نامزدی جدید بجای بایدن در انتخابات آتی شدند

طبق جدیدترین نظرسنجی، بیشتر دموکرات‌ها بر این باورند باید این حزب، نامزدی جدید را جایگزین جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آتی کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ طبق یک نظرسنجی که از سوی نشریه «نیویورک تایمز» و کالج «Siena» در نیویورک به انجام رسید و نتایج آن امروز (دوشنبه) منتشر شد، بیشتر دموکرات‌های آمریکا می‌گویند ترجیح می‌دهند نام نامزدی جدید را در برگه‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ یادداشت کنند.

 

طبق گزارش پایگاه آمریکایی آکسیوس، نزدیک به ۶۴ درصد از رأی دهندگان دموکرات که در این نظرسنجی شرکت داشتند، گفته اند بر این باورند حزب دموکرات بایستی به دنبال نامزدی متفاوت از بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ باشد.

 

طبق این نظرسنجی، آمار در میان رأی دهندگان جوان دموکرات حتی از این هم بدتر است؛ به طوری که ۹۴ درصد از افرادی که سنینی مابین ۱۸ تا ۲۹ سال دارند، خواهان نامزدی فردی جدید هستند.

 

۳۳ درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته اند تا حدودی و یا کاملا با آنچه بایدن به عنوان رئیس جمهور انجام داده، موافق هستند. از میان رأی دهندگان دموکراتی که در این نظرسنجی گفته اند خواهان نامزدی جدید در انتخابات ۲۰۲۴ هستند، ۳۳ درصد سن بایدن را عامل اصلی نظر خود برشمردند؛ در حالی که ۳۲ درصد گفتند علت نظرشان، عملکرد جو بایدن بوده است.

 

پاسخ دهندگان به این نظرسنجی همچنین ۲۰ درصد مسأله اقتصادی و ۱۵ درصد تورم و هزینه‌های زندگی را از مهمترین مسائل پیش روی کشور آمریکا برشمردند. تنها ۱۳ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند بر این باورند که کشور در مسیر درستی قرار دارد.

 

طبق اعلام آکسیوس، این نظرسنجی به شیوه تلفنی و در تاریخ ۵ تا ۷ ژوئیه و با نمونه آماری ۸۴۸ رأی دهنده که ثبت نام کرده بودند، انجام پذیرفت. حاشیه خطای این نمونه گیری آن نیز ±۴.۱ درصد اعلام شد.

 

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که به نوشته آکسیوس، تورم بالا، قیمت بنزين، نگرانی‌ها در خصوص سن بایدن، همگی از موانعی است که در پیش روی وی در انتخابات آتی وجود دارد. با این حال بایدن چندین بار اعلام کرده است تصمیم دارد تا بار دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری شود/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما