صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۲ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 13
کد خبر: ۱۴۲۳۷۱

سید حسن نصرالله: بایدن هیچ چیزی برای ارائه به ملت فلسطین ندارد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بایدن به دو علت به منطقه آمده است؛ اول برای متقاعد کردن کشور‌های خلیج فارس به صادرات نفت و گاز و دوم به خاطر اسرائیل.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز چهارشنبه طی سخنانی به مناسبت فرار رسیدن سالروز پیروزی مقاومت در جنک تموز سال ۲۰۰۶ مقابل رژیم صهیونیستی، یکی از مهمترین دستاورد‌های مقاومت را براندازی طرح آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید عنوان کرد.

دستاورد مقاومت، براندازی پروژه خاورمیانه جدید بود 

طبق گزارش المیادین، سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: از جمله دستاورد‌های مقاومت در جنگ تموز، براندازی پروژه آمریکا برای خارومیانه جدید است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: امروز نسخه جدیدی از پروژه خاورمیانه جدید وجود دارد و سفر بایدن به منطقه نیز در همین راستاست. آمریکای امروز با آمریکای سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ بسیار تفاوت کرده و رئیس جمهور پیر آن تصویری از چهره آمریکاست که وارد مرحله پیری شده است.

بایدن هیچ چیزی برای ارائه به ملت فلسطین ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: بایدن به دو علت به منطقه آمده است؛ اول برای متقاعد کردن کشور‌های خلیج فارس به صادرات نفط و گاز و دوم به خاطر اسرائیل. مأموریت اول و تعیین کننده آمریکایی‌ها برای نتایج جنگ روسیه و اوکراین، تأمین گاز جایگزین روسیه برای اروپاست. بایدن هیچ چیزی برای ارائه به ملت فلسطین ندارد.

از جمله دستاورد جنگ تموز، ایجاد بازدارندگی برای لبنان بود

وی در دامه افزود: آنچه باید از بایدن خواسته شود، تمدید آتش بس در یمن نیست، بلکه پایان جنگ، محاصره و نشست برای رسیدن به یک راه حل داخلی است. از جمله دستاورد‌های جنگ تموز ایجاد قواعد بازدارندگی برای لبنان مقابل دشمن بود. همه اسرائیلی‌ها می‌دانند که سخن بنی گانتس در مورد ورود به لبنان توخالی است. به گانتش توصیه می‌کنم تا به تجربه جنگ تموز و روز‌های آخر آن رجوع کند و روزی که قصد ورود به بنت جبیل را داشتند را به یاد آورد.

او همچنین گفت: اسرائیلی‌ها باید در حساب وکتاب‌های خود برای جنگ، محیط، توانمندی‌های و موقعیت جغرافیایی که همگی به نفع مقاومت هستند را در نظر بگیرند.

اجازه ندهید آمریکا فریب تان دهد

دبیرکل حزب لله لبنان در ادامه گفت: فرصت طلایی موجود برای استخراج گاز و نفت همین دوماه کنونی است و بعد از آن هزینه بالا می‌رود. خطاب به مسئولان لبنانی می‌گویم، اجازه ندهید آمریکا فریب‌تان داده و وقت را تلف کند. اگر حقوق خود را قبل از ماه سپتامبر تثبیت نکنید، شرایط پس از این مهلت بسیار پرهزینه خواهد شد.

ما واسطه آمریکایی را واسطه حساب نمی‌کنیم، بلکه او طرفی است که در راستای منافع اسرائیل عمل و به طرفی لبنانی اعمال فشار می‌کند.
دو چیز هوکستین را در سفر اخیر به لبنان آورد؛ اول نیاز فوری برای تأمین گاز جایگزین برای گاز روسیه و دوم تهدیدات جدی مقاومت.

در حال تکمیل ...

/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما