صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۳ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 14
کد خبر: ۱۴۲۴۲۳

افشای برهم زدن 10 توافق تبادل اسرا توسط ریاض

رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن گفت، عربستان سعودی 10 توافق محلی مربوط به تبادل اسرا را بر هم زده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از نقش سعودی در بر هم زدن تبادل اسرا پرده برداشت.

 

وی به شبکه «المسیره» گفت، نظام سعودی ۱۰ توافق محلی برای تبادل اسرا را که بنا بود قبل از عید قربان انجام شود، بر هم زده است.

 

المرتضی ادامه داد، پیشرفت در پرونده تبادل اسرا که در مارس گذشته امضا شد همچنان زیر پنجاه درصد است، مزدوران ائتلاف سعودی در مأرب همچنان مانع اصلی در این باره هستند و لیست‌های خود را تا این لحظه ارائه نداده‌اند.

 

وی تأکید کرد، سازمان ملل به طرف مقابل اعمال فشار نمی‌کند و به پرونده اسرا علیرغم آنکه پرونده‌ای انسانی است کمترین توجه را دارد.

 

المرتضی در پایان به خانواده‌های اسرای یمنی اطمینان خاطر داد که آزادی اسرا در رأس اولویت‌های صنعاء قرار دارد.

 

وی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود، بر اساس توافق قرار بود که ماه‌های آوریل و می ماه‌های سرنوشت‌سازی در خصوص لیست ویژه تبادل اسرا باشد اما طرف آخر به وضوح تعلل کرد.

 

المرتضی ادامه داد، بند مربوط به تبادل لیست‌ها با طرف سعودی ۲۰ درصد پیشرفت داشته اما این نسبت با طرف‌های متحد ائتلاف به یک درصد می‌رسد و جدا کردن توافق ممکن نیست.

 

وی تأکید کرد، گروه‌های حامی ائتلاف شرط و شروط جدیدی خارج از توافق تبادل اسرا از جمله مطرح کردن اسامی جدید و امتناع از ارائه لیست اسرایی که در اختیار دارند، اعلام کرده‌اند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: