صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۵۲
  • چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱
  • Wednesday 11 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۳ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 14
کد خبر: ۱۴۲۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

چه کسانی مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند؟+ لیست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان از سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود، در خصوص لیستی که مشمول رتبه بندی معلمان نمی شوند نیز توضیحاتی داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دیشب در برنامه صف اول شبکه خبر درباره این موضوع گفت: مدت زمان زیادی است که تغییر خاصی غیر از آن که رویکرد آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی عوض شد نداشته ایم تا اینکه ۱۲ سال پیش، شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نوشت و شخصیت‌های مهمی در جلسات بررسی آن، کار‌های مهم و سند‌های مهمی را به تصویب رساندند که بخشی از این سند طرح رتبه بندی معلمان بود.

 

منادی افزود: این طرح دو هدف را دنبال می‌کرد یکی افزایش کیفیت آموزش و دیگری ارتقای شأن و منزلت و کرامت مقام معلمی بود. در اسفند ماه ۱۳۹۲ از دولت وقت آقای روحانی توانستیم لایحه‌ای درباره رتبه بندی معلمان از دولت بگیریم و بعد از کلی بحث و بررسی قانونی تصویب شد که به نفع معلمان بود و ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و آماده اجرایی شدن است.


وی اضافه کرد: در قانون رتبه بندی معلمان، کارکنان بازنشسته، مازاد، معلمان فاقد کد شناسه، و مامور به دستگاه‌های دولتی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی مشمول رتبه بندی نمی‌شوند./ شفقنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منوچهر
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
بسمه تعالی.چرامعلمی که سی سال درکلاس تدریس کرده شامل رتبه بندی نباید باشد.ایا معلم بازنشسته جزء خانواده فرهنگی محسوب نمیشه