صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۲۲
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۲۵ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 16
کد خبر: ۱۴۲۵۷۴
یادداشت اختصاصی مهدی فضائلی، كارشناس مسائل سیاسی؛

چرا حجم انبوه تخریب ها علیه رهبر انقلاب نتیجه بخش نیست؟

چرایی حجم انبوه تخریب ها علیه رهبر انقلاب را باید در پرچمداری همه جبهه حق علیه همه جبهه باطل، به دست حضرت آیت الله خامنه ای و روزآمد کردن قدرت این جبهه از سویی و رو به افول بردن قدرت جبهه کفر و استکبار از سوی دیگر دانست.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ به جرأت می شود گفت که در زیر این آسمان، شخصیتی نداریم که مانند حضرت آیت الله خامنه ای اینگونه در معرض آماج حملات مستمر و بی وقفه باشد.


جبهه ای گسترده، سازمان یافته و دارای امکانات وسیع، شبانه روز حرف ها و رفتارها و حتی ناگفته ها و ناکرده هایشان را رصد می کنند و علیهشان محتوا تولید می کنند؛ از محتواهای فکری و ظاهرا مستدل گرفته تا شبهه پراکنی و ابهام زایی و انواع طنز و کاریکاتور و حتی هجویات.


دهها شبکه رادیویی و تلویزیونی از" VoA" آمریکایی و "من و تو" و "بی بی سی" انگلیسی گرفته تا "ایران اینترنشنال" وهابی_ انگلیسی و "العربیه فارسی" وهابی، درکنار صدها کانال و صفحه و اکانت در شبکه های مختلف اجتماعی، به علاوه دهها نفر از اپوزسيون خارج کشور و اپوزسيون داخلی، در حال تولید و توزیع محتوا علیه این شخصیت بی بدیل جهان هستند.

جبهه کفر و استکبار به درستی بر این باور است که هرچه این پرچمداری به طول انجامد، جبهه حق قدرتمند تر و جبهه باطل سست تر و متزلزل تر خواهد شد لذا تمام توانش را به میدان آورده است تا این محور و عمود خیمه حق را تضعیف کند


یک پرسش مربوط به چرایی این حجم تخریب و کینه ورزی و عناد است و پرسش دیگر اینکه چرا این حجم انبوه تخریب و توهین که نه یک روز و یک ماه و یک سال، بلکه بیش از سه دهه است ادامه دارد و هرچه می گذرد بر کمیت و کیفیتش افزوده می‌شود، به رغم برخی ریزش ها که بدنبال داشته است نه تنها به نتیجه دلخواه و هدف اصلی نرسیده و نمی رسد بلکه شاهد رویش های جدیدی هم هستیم و ارادتمندان و دلدادگان جديدی به خیل ارادتمندان ایشان اضافه می شود؟!


چرایی این حجم تخریب را باید در پرچمداری همه جبهه حق علیه همه جبهه باطل، به دست حضرت آیت الله خامنه ای و روزآمد کردن قدرت این جبهه از سویی و رو به افول بردن قدرت جبهه کفر و استکبار از سوی دیگر دانست.


جبهه کفر و استکبار به درستی بر این باور است که هرچه این پرچمداری به طول انجامد، جبهه حق قدرتمند تر و جبهه باطل سست تر و متزلزل تر خواهد شد لذا تمام توانش را به میدان آورده است تا این محور و عمود خیمه حق را تضعیف کند؛ غافل از اینکه
 
«قُلِ اللَّهُمَّ مالِكَ المُلكِ تُؤتِي المُلكَ مَن تَشاءُ وَتَنزِعُ المُلكَ مِمَّن تَشاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشاءُ ۖ بِيَدِكَ الخَيرُ ۖ إِنَّكَ عَلىٰ كُلِّ شَيءٍ قَديرٌ.
بگو: بارالها! مالک حکومتها تویی؛ به هر کس بخواهی، حکومت می‌بخشی؛ و از هر کس بخواهی، حکومت را می‌گیری؛ هر کس را بخواهی، عزت می‌دهی؛ و هر که را بخواهی خوار می‌کنی. تمام خوبیها به دست توست؛ تو بر هر چیزی قادری.»


حال باید به سؤال دوم پاسخ بدهیم که چرا با این همه عِدّه و عُده برای تخریب و باگذشت این زمان طولانی، این رکن، همچنان راست قامت و استوار، جبهه حق را راهبری می کند؟ و چرا همچنان میلیون ها نفر در ایران و اقصی نقاط عالم دلباخته و گوش به فرمان ایشانند؟


پاسخ به این سؤال در گرو فهم و باور یکی دیگر از سنت های پایدار خداوند است؛ سنتی که شهید مظلوم دکتر بهشتی نیز در مقابل پرسش دوستانش که چرا شما از خودتان دفاع نمی کنید؟ به آن استناد می کرد و می گفت،اگر ما وظیفه خود را درست انجام بدهیم مدافع واقعی ما، کارش را به خوبی انجام خواهد داد!


این سنت، در آیه ۳۸ سوره مبارکه حج، اینگونه به آن تصریح شده است: «إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنوا ۗ  ... قطعا" خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند؛ »

 

آری، سنت الهی دفاع از کسانی است که ایمان حقیقی خود را به اثبات رسانده اند.


یکی از نکات جالب در این فراز از آیه، علاوه بر تأکید "انّ" استفاده از واژه "یدافع" است که به معنای مبالغه در دفع است!


به عبارت دیگر، هر کس وظایف ایمانی خود را به درستی انجام بدهد باید مطمئن باشد که خداوند نیز قطعا و به صورت ابدی، وظیفه دفاع خودش از وی را انجام خواهد داد چرا که خداوند صادق الوعد است.


خداوند در جای دیگری از قرآن، این را جزو حقوق مؤمنین بر خود لازم می شمارد و می فرماید: کان حقا" علینا نصرُ المُومِنین


البته این را هم بدانیم که دفاع خداوند از مؤمنین، نافی وظیفه جامعه مؤمنین در دفاع از یکدیگر خصوصا رهبر جامعه ایمانی نخواهد بود و وظیفه آحاد جامعه ایمانی در دفاع از یکدیگر نیز به قوت خود باقی است؛ هر چند نقش و تأثیر دفاع خداوند قابل‌ قیاس با دفاع کل جامعه مؤمنین هم نیست!

نظر شما