صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۹
  • چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 05 October 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 17
کد خبر: ۱۴۲۸۱۴
تعداد نظرات: ۸ نظر

توضیحاتی در مورد کد استخدامی برای رتبه بندی معلمان/ ماجرای آزمون برای کد استخدامی چیست؟

توضیحاتی در مورد کد استخدامی برای رتبه بندی معلمان را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از کانال مطالبات فرهنگیان بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان، چند نکته درباره رتبه بندی معلمان به قرار زیر است:

نکته اول:

همکاران رسمی هیچگونه آزمونی برای کد استخدامی نخواهند داشت...

منظور از کد استخدامی، این کد مربوط به همکارانی است که از طریق طرح مهرآفرین یا نهضت سواد آموزی استخدام شده و در سنوات گذشته کد استخدامی آنها در سیستم ثبت نشده است..

 این دسته از همکاران برای دریافت کد استخدامی نیازی به شرکت در هر گونه آزمونی نداشته و از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشند..


این افراد برای تبدیل وضعیت در یک آزمون داخلی شرکت خواهند کرد

 ضمن اینکه رتبه بندی مطابق قانون مصوب مجلس، هیچ ربطی به کد استخدامی نباید داشته باشد و آیین نامه در این مورد باید اصلاح شود

نکته دوم :

ایا همه همکاران طرح مهر آفرین مشمول رتبه بندی می شوند یا خیر ؟

همکاران طرح مهر آفرین دو دسته هستند :

۱_ دسته ای که آموزشی هستند و کد مستخدم آنها ۱ یا ۱۱ یا ... است، این افراد مشمول رتبه بندی می شوند

۲_ دسته دوم که آموزشی نیستند و اداری مالی یا خدمات هستند و رتبه بندی در هر صورت شامل آنها نمی شود مگر این که به مدرسه تشریف ببرند و رسته آن ها آموزشی فرهنگی شود.

 

ماجرای آزمون برای کد استخدامی چیست؟

کدی که اگر معلمان فاقد آن باشند رتبه بندی به آن ها تعلق نمی گیرد. اما ظاهرا پیگیری هایی اخیر پس از انتشار آیین نامه و ذکر شرط داشتن کد استخدامی آیین نامه مربوطه نشان می دهد، که تقریبا تمام معلمان تا سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ دارای کد استخدامی هستند. برای بررسی این موضوع با شیوا قاسمی پور عضو کمیسیون آموزش مجلس گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

قاسمی پور در ابتدا شرط داشتن کد استخدامی را برای همه معلمان رد و اظهارکرد: زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد، عده‌ای استخدام شدند که شامل طرح مهرآفرین قرار گرفتند؛ این معلمان پیمانی‌اند و هنوز رسمی نیستند. معلمانی که شامل طرح مهرآفرین هستند؛ همچنان ساماندهی نشده‌اند. همچنین برخی دیگر نیز که به صورت پیمانکاری مشغول به کارند و هنوز رسمی نیستند مشمول دریافت این کد شده‌اند. برای اخذ کد ذکر‌شده، تنها سه استان در کشور باقی‌مانده اند که مشکل آن‌ها نیز رفع می‌شود.

قاسمی‌ پور ادامه داد: برنامه‌ی دولت برای رفع این مشکل، برگزاری آزمون داخلی از معلمان فاقد کد استخدامی است که پس از آن کد مربوطه، به آن ها تعلق می‌گیرد. این موضوع متوجه معلمان حق التدریسی نیست و تنها شامل معلمان رسمی می شود. مجلس از طریق وزیر آموزش و پرورش پیگیر بوده و قرار بر این شد که برای تابستان جاری، آزمون داخلی برگزار شود و کد استخدامی برای رتبه‌بندی به معلمان تعلق می‌گیرد.

او همچنین با تأکید بر اینکه مبنای محاسبه رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود، درباره علت به تعویق افتادن این طرح اظهار کرد: مشکلات متعددی بر سر راه رتبه‌بندی قرار داشت. بودجه این طرح، تصویب شده و دولت اقدامات لازم مربوط به آن را انجام داده بود. اما امور مرتبط با برنامه و بودجه، مشکلات اداری و استخدامی در این حیطه وجود داشت؛ بنابراین روال اداری موجب به تعویق افتادن رتبه بندی شد. زمانی که قانونی مصوب می شود دستگاه های اجرایی موظف به اجرای آن هستند.

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهرآفرین
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
لطفاً به حق و حقوق مهرآفرین ظلم نکنیدبعداز یه عمرزحمت کشیدن وخون دل خوردن و خدمت درمناطق محروم ودوری ازخانواده .
معلمان نهضتی سالیان سال هست که درپست آموزشی مشغول خدمت هستندو دارای تجربه آموزشی بالغ بر ۱۳ سال و حتی بیشترهستندوتمام مراحل قانونی من جمله آزمون استخدامی نهضت سوادآموزی و مصاحبه و گزینش و دوره های آموزشی بدو ورود و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت قریب به ۱۵۰۰ ساعت رو گذراندندحالا باتوجه به این همه سوابق و رزومه ای که دارند به نظر شما گزینه آزمون برای تبدیل وضعیت این عزیزان که تمامی این مراحل قانونی را طی کردندتعجب برانگیزو ناعادلانه و دوازانصاف ومنطق نیست؟ ؟؟!!!!
خواهشمندم به وضعیت این عزیزان بیشتررسیدگی بفرماییدوحق آنهارا نزارید ضایع بشه و این عزیزان را اینقدر تحت فشارروحی وروانی قرارندهید.
م ت
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
سلام اقای وزیر لطفا به معلمان مهر افرین هم فکر کنید بعد ۱۹ سال ازمون اخه چرا بی عدالتی والله اون زحمتی که مادر نهضت کشیدیم هیچکس نکشیده صبح توهوای سرد زمستان سراب ۳ تا ماشین عوض میکردم که به روستا برسم دوباره سه تا ماشین عوص میکردم که به سراب برسم از اونجا مستقیم میرفتم دانشگاه تا ساعت ۷ یه بچه ۴ ماهه هم داشتم تازه مادراون زمان حسابی ازمون دادیم لطفا رسیگی کنید نه به ازمون
مهرآفرین
۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
من یک مهرآفرین هستم با مدرک فوق لیسانس و۱۲ سال سابقه و همیشه پست های کلیدی و حساس و پر مشغله داشتم و دارم چه طور الان برای رتبه بندی باید پاسوز یک کد مستخدمی یا آزمون شوم ؟! واریزی علی الحساب و رتبه بندی حق من است خواهش میکنم که این ظلم را تمام کنید و مانند دیگر پیمانی ها ما رو هم مشمول رتبه بندی و رسمی آزمایشی بدون آزمون کنید ...
محمد
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
باسلام
جناب آقای رییسی لطفا به داد ما برسید؛ما معلمان طرح مهرآفرین استان خوزستان را از رتبه بندی محروم کرده اند،هیچکس هم پاسخگو نیست.
مجلس انقلابی به داد ما برسید.
مهدی صادقی
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
باسلام
متاسفانه در استان خوزستان نیروهای طرح مهرآفرین رو برای رتبه بندی حذف کردند-آیا کسی نیست که به داد ما برسه؟
محمدی
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
سلام وقت بخیر آقای وزیر من یک معلم هستم که در سال ۸۹ با طرح مهرآفرین وارد آموزش و پرورش شدم ، اکنون ۱۲ سال سابقه ی تدریس دارم مدرک کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، ۲۱۰۰ ساعت ضمن خدمت و سابقه تدریس در مناطق محروم ، از هیچ آزمونی هم نمی‌ترسم، چون اینقدر تجربه دارم که خودم را لایق این شغل میدانم ، لطفا به این سوال من پاسخ دهید چرا این همه بی مهری ، به چه جرمی ....،چرا گفته شده به ما رتبه بندی تعلق نمیگیره این با صحبت ها و وعده های شما منافات داره لطفا پیگیر وضعیت ما باشین رتبه بندی حق مسلم گروه های طرح مهرآفرین هست ، لطفا تحقیق بفرمایید مهر آفرین های البرز در بدو ورود ۳ماه دوره آموزشی بدو استخدام گذروندن و آزمون دادند چرا نباید رسمی شوند
محمد
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
سلام آخرش تکلیف ما مهرآفرین چی میشه سابقه بالای ۱۹سال داریم هیچکس حرف درستی بمون نزده یه بار میگن آزمون یه بار میگن پایان همکاری با آ.پ یه بار میگن نه چون سابقه دارید بدون آزمون تغییر وضعیت میشید بلاخره این مهرآفرین چی میشه
ناشناس
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
دولت محترم ازبس پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته 1400رانداده اید تا فراموش شدیم.اقای دولت ماهنوز رنده ایم وچشم انتظار پاداش.لطف کن وسریعتتر پرداخت کنید.تشکر