صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۳۸
  • سه‌شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 26 July 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 22
کد خبر: ۱۴۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

گاندو گرفتار ممیزی های آشنا!

پس از پخش قسمت دوازدهم «گاندو»، برخی دولتی‌ها ازجمله مشاوران «آشنا»ی دولت از ورود قصه این سریال به موضوع ارتباط جیسون رضائیان با برخی نهادهای دولتی گلایه و خواستار ممیزی هایی می شوند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سریال «گاندو» یک مجموعه ضدجاسوسی است و فیلمنامه این سریال براساس مستندات و وقایع تاریخی که در کشور رخ داده به نگارش درآمده است . قسمت‌های مهمی از سریال «گاندو» در خارج از ایران روایت شده و  سکانس‌های مربوط به دو سه کشور در ترکیه و در شهر‌های استانبول و همچنین آنتالیا تصویربرداری شده است. همچنین  بازیگران دو تابعیتی و یا ناشناخته و ترک در مجموعه تلویزیونی گاندو حضور دارند. این سریال به بازخوانی ابعاد مختلف پرونده جاسوسی جیسون رضائیان، روزنامه نگار دو ایرانی – آمریکایی واشنگتن پست در این می پردازد. تا کنون 13 قسمت از این سریال روی آنتن شبکه سه رفته است.

 

پس از پخش قسمت دوازدهم سریال گاندو حاشیه های پیرامون این سریال در فضای مجازی بیشتر شد. خبرها حکایت از فشار دولت برای توقف پخش و سانسور برخی قسمت های این سریال داشت.

پس از پخش قسمت دوازدهم سریال گاندو حاشیه های پیرامون این سریال در فضای مجازی بیشتر شد. خبرها حکایت از فشار دولت برای توقف پخش و سانسور برخی قسمت های این سریال داشت. پس از بخش «آنچه خواهید دید» در قسمت دوازدهم، پلانی درباره جیسون رضاییان پخش شد که نشان‌دهنده همکاری او با برخی نهادهای دولتی و نزدیکی‌اش با آن‌ها بود. شب بعد، ناگهان درحالی‌که مخاطبان منتظر پخش قسمت سیزدهم بودند، با بازپخش گزیده قسمت‌های قبل مواجه شدند. اندکی بعد در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی منتشر شد که دلیل این اتفاق را نشان می‌داد. کاربران فضای مجازی معتقد بودند قسمت جدید این سریال به‌دلیل پخش سکانس‌های مربوط به جیسون رضاییان و ارتباطش با برخی دولتی‌ها، به ممیزی رسیده و برای همین روی آنتن نرفته است.


اصل قضیه چه بوده است؟ طبق اطلاع  پس از پخش قسمت دوازدهم «گاندو»، برخی دولتی‌ها ازجمله مشاوران «آشنا»ی دولت از ورود قصه این سریال به موضوع مذکور باخبر و بلافاصله وارد معرکه می‌شوند و روی حدود سه سکانس از قسمت سیزدهم دست می‌گذارند. آن‌ها به شبکه 3 فشار می‌آورند این سکانس‌ها را حذف کند. حالا باید بپرسیم این سکانس‌ها چه بوده است؟ ظاهرا همکاری و حضور جیسون رضاییان در برخی نشست‌ها و جلسات دولت و ارتباط نزدیکش با برخی دولتی‌ها نمایش داده شده است. فشار دولتی‌ها به شبکه همانا و مقاومت سازندگان سریال همانا. دلیل پخش‌نشدن قسمت سیزدهم مخالفت سازندگان سریال با اعمال این ممیزی‌ها بوده است. ظاهرا تا لحظه نگارش این گزارش، شخص جواد افشار از اعمال این ممیزی‌ها سر باززده و این کار را مانند شرحه‌شرحه‌کردن قصه دانسته است. نکته مهم این است که محور اصلی قصه «گاندو»، جیسون رضاییان است و طبق اسناد موجود در پرونده این جاسوس، بخشی از جرایم او درباره نهادها و افراد وابسته به دولت بوده است. طبیعی است که درادامه قصه و با پررنگ‌شدن نقش رضاییان در روند آن، در دیالوگ‌ها و سکانس‌های مختلف این ماجرا هم پررنگ شود. حالا با این رویه برخی دولتی‌ها، قرار است سرنوشت «گاندو» چه شود؟ آیا فشار آن‌ها نتیجه می‌دهد و با قصه‌ای تکه‌پاره مواجه می‌شویم یا اینکه سازندگان این سریال دربرابر خواسته‌های طرف مقابل مقاومت خواهند کرد؟ ظاهرا نمایش برخی از جزئیات پرونده پیچیده جیسون رضاییان و آگاهی مردم از آن، به‌صلاح برخی‌ها نیست.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مارال
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
به جون خودم اگه فقط یه شب این سریال طبق برنامه پخش نشه ها...
کاری کنم که اون سرش ناپیدا!!

آقایون دولتی ! تو زمینه ی اقتصادی که چشمتون به دست غربی هاست و همچین کار خاصی نمی کنید، یه سریال هم نمی ذارین راحت ببینیم؟!