صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۰۳
  • چهارشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۱
  • Wednesday 28 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۲۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 17
کد خبر: ۱۴۲۸۷۹

آلمان: بدون گاز روسیه، ذخیره زمستانی نداریم

یک مقام آلمانی در هشداری اعلام کرد که بدون واردات گاز از روسیه این کشور ذخیره زمستانی ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر «کلاوس مولر» یک مقام از بخش انرژی آلمان، هشدار داد این کشور بدون گاز روسیه ذخیره زمستانی نخواهد داشت.

این مقام آلمانی با اشاره به دشواری‌های ناشی از عدم واردات گاز روسیه، گفت: «مخازن گاز آلمان اکنون ۶۵ درصد پر است،.در حال حاضر نسبت به هفته‌ای پیش وضعیت بهتر است، اما هنوز برای عبور از زمستان بدون گاز روسیه کافی نیست. اکنون باید دید تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم ۱ در این هفته پایان می‌پذیرد یا نه.»

قوانین جدید دولت روسیه برای صادرات گاز به کشور‌های وابسته به انرژی روسیه از اوایل ماه آوریل به اجرا در آمد، اما اتحادیه اروپا نپذیرفت که بهای گاز را به روبل پرداخت، با این وجود مهلت‌های نهایی مسکو اکنون فرارسیده و کشور‌های اروپایی باید در مورد شرط روسیه یا توقف واردات گاز خود از این کشور تصمیم بگیرند.

از طرفی هفته گذشته گازپروم که شرکت ارائه دهنده گاز به خط لوله نورداستریم است، اعلام کرد که تحویل گاز روسیه متوقف شد؛ البته دلیل این توقف هم تعمیر و نگهداری، آزمایش قطعات مکانیکی و سیستم‌های اتوماسیون عنوان شد و انتظار می‌رود اقدامات مربوطه بین ۱۱ تا ۲۱ ژوئیه انجام شود./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: