صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۹ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 20
کد خبر: ۱۴۳۲۹۴

افسر آمریکایی: آمریکا درباره پیروزی‌های اوکراین دروغ می‌گوید

دانیل دیویس، سرهنگ دوم در نیرو‌های مسلح آمریکا، فاش کرد که مقامات آمریکایی هنگامی که درباره اتفاقت جنگ اوکراین و شرایط ارتش اوکراین و پیروزی آن‌ها صحبت میگویند، دارند دروغ می‌گویند و مردم را فریب می‌دهند.

به گزارش راهبرد معاصر این افسر ارتش آمریکا، در گزارش خود اعلام کرد اطلاعاتی که رسانه‌ها منتشر می‌کنند، این واقعیت را نادیده می‌گیرند که پس از ماه‌ها عقب نشینی از نیرو‌های روسی و متحمل شدن خسارات فاجعه بار، حمله نیرو‌های اوکراینی به مواضع نیرو‌های روسی غیرممکن است.

او همچنین نسبت به این دروغ پراکنی آمریکایی‌ها هشدار داد و گفت که انتشار اطلاعات نادرست درباره موفقیت‌های ارتش اوکراین امیدی واهی به سران و مقامات این کشور القا می‌کند. از طرفی دیگر نیز این کار باعث هدر رفتن پول مالیات دهندگان آمریکایی برای پروژه‌های استراتژیکی است که که احتمالاً شکست خواهند خورد.

او در انتهای گزارش خود نوشت که تلفات ارتش اوکراین مدت هاست ثابت مانده و این تهداد حدود ۱۰۰۰ کشته و زخمی در روز است. از طرفی دیگر نیز نیروی هوایی رتش روسیه، حریم هوایی اوکراین را تحت کنترل خود در آورده و جنگنده‌های آن در آسمان این کشور پرواز می‌کنند.

این در حالی است که «چارلز کیو. براون جونیور» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا، چندی پیش به خبرنگار رویترز گفت در راستای برنامه بلند مدت اوکراین برای بازسازی و تقویت نیروی هوایی اوکراین، در حال حاضر واشنگتن و متحدانش به صورت تمرینی قصد آموزش خلبان‌های اوکراینی را دارند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما