صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 22
کد خبر: ۱۴۳۵۱۲

همکاری روسیه و اروپا در یک پیاده‌روی فضایی نادر

یک فضانورد روس و یک فضانورد ایتالیایی پس از حدود ۲۵ سال در یک پیاده‌روی فضایی نادر برای نصب یک بازوی رباتیک جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی با یکدیگر به همکاری پرداختند.

به گزارش راهبرد معاصر، اولگ آرتمیف (Oleg Artemyev) و سامانتا کریستوفورتی (Samantha Cristoforetti) در روز پنجشنبه (۲۱ ژوئیه/ ۳۰ تیر) یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته را خارج از ایستگاه فضایی بین المللی به انجام رساندند.

آرتیمف روس و کریستوفورتی ایتالیایی در اقدامی نادر در این پیاده‌روی فضایی به همکاری با یکدیگر پرداختند. این اولین بار پس از حدود ۲۵ سال است که یک اروپایی در راهپیمایی فضایی روسیه شرکت می‌کند.

آرتمیف از آژانس فضایی روسیه و کریستوفورتی از آژانس فضایی اروپا از ماموریت اکسپدیشن ۶۷، هفت ساعت و پنج دقیقه را صرف نصب یک بازوی رباتیک جدید برای بخش روسی ایستگاه فضایی کردند و به طور دستی نیز چندین ماهواره کوچک را در فضا مسقر کردند.  

کریستوفورتی اکنون چهارمین فضانورد آژانس فضایی اروپا و اولین زن اروپایی است که با لباس فضایی اورلان روسی  (Russian Orlan spacesuit) پیاده روی فضایی انجام داده است.

این پیاده‌روی فضایی تقریباً یک ساعت دیرتر از برنامه‌ریزی اولیه آغاز شد. این دو با تقریبا ۵۰ دقیقه تاخیر از هوابند ماژول پویسک (Poisk) در ساعت ۱۰:۵۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۲۰ به وقت تهران) از ایستگاه فضایی خارج شدند. آرتمیف و کریستوفورتی تمام اهداف برنامه‌ریزی شده به جز یک مورد را تکمیل کردند./ایسنا

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: