صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 23
کد خبر: ۱۴۳۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

 آمریکا و اسرائیل به پیشرفت پهپادی ایران کمک کرده‌اند

اسرائیل و آمریکا به ساخت پهپاد در ایران کمک کرده و پهپادهای ایران از روی پهپادهای ساقط شده امریکا و اسرائیل ساخته شده اند.

به گزارش راهبرد معاصر، دشمنان جمهوری اسلامی به‌صورت ناخواسته و در مواردی ناباورانه، به پیشرفت پهپادی ایران کمک کرده‌اند. ایران طی دو دهه اخیر تعداد قابل توجهی از پهپادهای آمریکایی و رژیم صهیونیستی را به طرق مختلف به دست آورده است.

این پهپادها یا به‌دلیل مشکلات فنی و یا از طریق شکار در خاک جمهوری اسلامی یا مناطق تحت نفوذ ایران در منطقه، به دام افتاده و ایران توانسته با روش‌هایی همچون مهندسی معکوس از فناوری‌های به‌کار رفته در آنها، در راستای پیشبرد برنامه پهپادی خود بهره ببرد. شکار پهپاد پیشرفته RQ-۱۷۰ در آذرماه سال ۱۳۹۰ که از پایگاه هوایی ارتش آمریکا در قندهار افغانستان به پرواز درآمده و وارد حریم هوایی ایران شده بود، یک نمونه معروف از این موارد است.

یکی از مزیت‌های مهم قدرت پهپادی جمهوری اسلامی، هزینه پایین آن به نسبت هزینه نظامی رقبا و کشورهای متخاصم است. کارشناسان نظامی این کشورها اذعان می‌کنند که تولید پهپادهای انتحاری ایران هزینه اندکی دارد، اما برای مقابله با آنها- حتی اگر موثر باشد- باید از موشک‌هایی گران‌قیمت و چند میلیون دلاری استفاده کرد. آسیب‌پذیری شدید عربستان سعودی و امارات علی‌رغم برخورداری از سیستم‌های پیشرفته پدافندی آمریکایی در برابر حملات پهپادی انصارالله یمن که گفته می‌شود از فناوری ایرانی در تولید پهپادهای رزمی خود استفاده می‌کنند، بیانگر این مزیت اقتصادی است./کیهان

برچسب ها
نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.
چرا دولت ناتوان با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
غربی‌ها جنایتکار اگر در ادعای حقوق بشر خود صداقت داشتند باید گروهک کوردل منافقین یعنی داعش‌های وطنی را که سابقه ترور 18 هزار ایرانی را در پرونده خود دارند در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دادند. نه اینکه امروز با آنان فالوده بخورند‌، شهروندان ایرانی را به خواست آنان به زندان بیندازند و به هرچه وجدان نام دارد پوزخند بزنند.