صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 23
کد خبر: ۱۴۳۵۹۳
وزیر خارجه الجزایر:

جهان پس از جنگ اوکراین در آستانه تغییرات ساختاری است

وزیر خارجه الجزایر و همتای عراقی‌اش در دیداری در بغداد، ضمن تاکید بر اصل بی‌طرفی دو کشور، راه‌های توسعه همکاری‌ها را با هدف حرکت در مسیر میانجیگری در بحران اوکراین بررسی کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رمطان لعمامره، وزیر خارجه این کشور روز جمعه در بغداد دیداری با فؤاد محمد حسین، همتای عراقی خود داشت و دو طرف در این دیدار مقدمات نشست آتی سران کشورهای عربی و راه‌های توسعه همکاری‌ها در میانجیگری برای حل بحران اوکراین را بررسی کردند.

وزارت خارجه الجزایر در بیانیه خود تاکید کرد، لعمامره و همتای عراقی‌اش در این دیدار ضمن تاکید بر اصل بی‌طرفی دو کشور، راه‌های توسعه همکاری‌ها را با هدف حرکت در مسیر میانجیگری در بحران اوکراین بررسی کردند.

طبق بیانیه یاد شده، وزیر خارجه الجزایر در این دیدار اظهار کرد: جهان پس از بحران کرونا و جنگ در اوکراین در آستانه تغییراتی ساختاری قرار دارد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه الجزایر، لعمامره عصر روز جمعه به عنوان فرستاده ویژه عبد المجید تبون، رئیس جمهور الجزایر برای یک سفر کاری دو روزه وارد بغداد شد و به محض ورود، گفتگوهای دوجانبه‌ای با همتای عراقی خود داشت و پس از آن نیز یک نشست کاری با حضور هیئت‌های دو کشور برگزار شد.

در این نشست روسای هیئت‌های دیپلماتیک الجزایر و عراق با جدول زمانی فعالیت‌های دوجانبه آتی به ویژه چهاردهمین نشست کمیته مشترک دو کشور توافق کردند.

وزیر خارجه عراق در ادامه بر حمایت بغداد از تلاش‌های الجزایر برای فراهم کردن مقدمات نشست آتی سران کشورهای عربی در الجزایر در روزهای اول و دوم نوامبر آتی و برگزاری آن به نحو احسن تاکید کرد.

همچنین دو طرف بر لزوم استمرار رایزنی‌های عربی در چارچوب موضعگیری مشترک این کشورها بر اساس اصل عدم جانبداری و تمایل جدی به مشارکت در اقدامات بین‌المللی برای پایان بحران اوکراین از روش‌های مسالمت‌آمیز تاکید کردند./ایسنا

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: