صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۴
  • سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 24
کد خبر: ۱۴۳۸۰۲
اسپوتنیک:

ترکیه برای تغییر موضع عراق، به بارزانی متوسل شد

یک منبع عراقی فاش کرد که ترکیه از نخست‌وزیر منطقه کردستان خواسته تا به بغداد برود و موضع قاطع دولت عراق در محکومیت حملات آنکارا را تغییر دهد.

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع سیاسی عراقی روز گذشته (شنبه) فاش کرد که آنکارا از «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان خواسته تا به بغداد برود و از قاطعیت موضع دولت عراق در خصوص حمله ترکیه به یک اقامتگاه گردشگری در استان «دهوک» کم کند.

این منبع سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه ترکیه از مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، خواسته است تا پس از اقدامات انجام شده توسط آنکارا و تشدید محکومیت‌های عراق در واکنش به بمباران ترکیه، به بغداد برود تا موضع دولت عراق را نرم کند».

حکومت منطقه کردستان عراق دیروز اعلام کرد که مسرور بارزانی، نخست‌وزیر حکومت منطقه در راس یک هیات سیاسی به بغداد رفت تا درباره مشکلات باقی مانده بین بغداد و اربیل گفت‌وگو کند.

منطقه کردستان در بیانیه‌ی خود ضمن توضیح درباره جزئیات سفر بارزانی به بغداد، اعلام کرد که  بارزانی در سفر خود با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشبرد امور بغداد و دیگر مقامات دولت مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

منابع عراقی، بعدازظهر چهارشنبه، خبر دادند در حمله نیروهای ترکیه به شمال عراق یک گلوله توپ به تفرجگاهی در استان دهوک اصابت کرده و ۹ گردشگر جان خود را از دست داده‌اند. مقامات بغداد تأکید دارند که این حمله توسط نیروهای ترکیه انجام شده است و آنکار مسئول کشته و زخمی شدن غیرنظامیان عراقی است.

نخست‌وزیر عراق پس از این حمله در بیانیه‌ای ضمن نسبت دادن این عملیات به ترکیه، تأکید کرده بود: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»/فارس

 

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: