صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 24
کد خبر: ۱۴۳۹۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

آموزش و پرورش نزدیک ۲۵ هزار نیرو کمبود دارد

به گفته یوسف نوری با حضور معلمان حق التدریس شاغل و بازنشسته ۲۴ ساعت در هفته، تعداد معلمان افزایش پیدا می‌کند. با این حال آموزش و پرورش نزدیک ۲۵ هزار نیرو کمبود دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت «سال تحصیلی اخیر با استخدام ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفری که در دانشگاه فرهنگیان دوره گذرانده‌اند و با جذب ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجومعلم این دانشگاه، وضعیت آموزش و پرورش نسبت به سال‌های پیش بهتر بوده است.

بر اساس آماری که امروز وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داد، این وزارتخانه بیش از ۱۹ هزار معلم خریدخدمات آموزشی، بیشتر از ۶ هزار سربازمعلم، حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ورودی و کمتر از ۲۰ هزار عوامل اجرایی و موظف دارد.

به گفته یوسف نوری با حضور معلمان حق التدریس شاغل و بازنشسته ۲۴ ساعت در هفته، تعداد معلمان افزایش پیدا می‌کند. با این حال آقای نوری گفته آموزش و پرورش نزدیک ۲۵ هزار نیرو کمبود دارد.

در نشست امروز کمیسیون آموزش مطرح شده که استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، اصفهان و همدان در تأمین معلم دچار مشکل هستند.

وزیر آموزش و پرورش پس از نشست امروزش با نمایندگان گفت که تبدیل وضعیت نیروهای مشمول قانون ایثارگری بر اساس مقررات در حال انجام است «ولی برخی گروه ها نسبت به تبدیل وضعیتشان درخواست‌هایی دارند که ممکن است قانون شامل آنها نشود.»

یوسف نوری همچنین گفت: طبق قانون، تعیین تکلیف نیروهای خرید خدماتی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش انجام شده و بخشی از معلمان در کلاس‌های درس حاضر نبودند، از مهرماه وارد کلاس‌ها خواهند شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، نهضتی‌های پیش از سال ۹۱، نیروهای خرید خدماتی و حق التدریسی‌ها جزو این نیروها هستند./صدا وسیما

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اسعد عبدی
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
بینظیر