صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 26
کد خبر: ۱۴۴۲۶۵

آبگرفتگی شدید معابر زاهدان + فیلم

بارندگی بعد از ظهر امروز در زاهدان که در پی فعالیت سامانه بارشی «مونسون» به وقوع پیوست، موجب آبگرفتگی شدید معابر شهر شده است.

به گزارش راهبرد معاصر درحالی که از روز گذشته شدت بارش‌های مونسونی در استان‌های سیستان و بلوچستان ، کرمان و فارس و هرمزگان باعث جاری شدن سیلاب‌ در برخی مناطق شد برآوردها حکایت از آن دارد که این بارش‌ها تا پایان هفته ادامه دارد و براساس نقشه‌های هواشناسی از مرکز کشور تا شمال غرب ایران کشیده می‌شود و حتی سواحل خزر را نیز درگیر می‌کند.

براساس گزارش‌های هواشناسی از ابتدای مردادماه 1401 تا دومین هفته از دومین ماه تابستان ورود این سامانه بارشی نزدیک به 40 درصد کشورمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تا 4 روز آینده جو ناپایدار و بارش‌های فراتر از نرمال در بسیاری از نقاط کشور و استان‌ها به‌جز غرب و شمال‌غربی تجربه خواهد شد.

به‌گفته کارشناسان سازمان هواشناسی از دیروز که فعالیت قدرتمند سامانه بارشی مونسونی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد رفته رفته این سامانه به‌سمت شمال و مرکز کشورمان کشیده می‌شود که همین اتفاق روند افزایش رگبار و رعدوبرق‌ را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سیستان‌ و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌ و بختیاری و غرب یزد شدت می‌دهد و حجم عمده اصلی بارش‌های این چند روز خواهند بود‌.

این درحالی است که کارشناسان سازمان هواشناسی تأکید می‌کنند فعالیت این سامانه پرقدرت بارشی به‌گونه‌ای است که علاوه بر استان‌های یادشده در سایر نقاط کشور به‌جز مناطق محدودی از غرب، شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور شاهد بارش خواهیم بود و شدت این بارش‌ها در ارتفاعات می‌تواند شدید باشد./تسنیم

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: