صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۱۹
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 27
کد خبر: ۱۴۴۴۸۸

واگذاری زمین برای احداث مسکن محرومان در زنجان

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: زمین‌های بنیاد مستضعفان در استان زنجان که برای احداث مسکن محرومان مناسب باشد، جهت ساخت مسکن محرومان واگذار می‌کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پرویز فتاح ظهر امروز (۵ مردادماه)  در جمع خبرنگاران، در رابطه با مصوبات جلسه با استاندار زنجان، اظهار کرد: مقدمات مصوبات امروز طی سال گذشته با همکاری استاندار زنجان فراهم شده بود و امروز توافق نهایی صورت گرفت و همه مصوبات به نفع زنجانی‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان از گذشته زمین‌هایی در تملک دارد که اعلام شد بخشی از این زمین‌ها برای مسکن ملی نیاز است که در این خصوص نیز موافقت شد تا آن قطعات واگذار شود، افزود: در زمین لیل‌آباد، ۱۰۰ هکتار برای مسکن نهضت ملی توافق کردیم که از همان زمین‌ها ۲۰۰ هکتار برای احداث شهرک صنعتی درخواست کردند که ضمن موافقت، واگذار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه برای عبور کمربندی شمالی زنجان ۱۰۰ هکتار نیاز بود که توافق شده و به نفع مردم زنجان اقدام می‌شود و قطعاً گشایش خوبی برای آغاز کار خواهد بود، تصریح کرد: ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌ لیل‌آباد باقی مانده بود که اعلام شد برای توسعه شهر و کاربری‌هایی مختلف نیاز به این مقدار زمین است که با واگذاری این مورد نیز با قیمت کارشناسی موافقت شد و قطعاً اقدام بسیار مثبت و موثری برای توسعه و آینده زنجان خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان در رابطه با منطقه شهید هاشمی‌نژاد، گفت: یک زمین در وسط شهر زنجان به نام شهید هاشمی‌نژاد واقع در منطقه بی‌سیم در اختیار بنیاد مستضعفان بود که بیش از ۱۰ هکتار زمین ۶۵ درصد به صورت رایگان به شهرداری برای احداث بلوار و پارک واگذار می‌شود و مابقی که در اختیار ما قرار دارد، برای کاربری مسکونی در نظر گرفته شده است.

فتاح در رابطه با منطقه بی‌سیم نیز اظهار کرد: برای ساماندهی منطقه بی‌سیم از بنیاد مستضعفان کمک خواسته و مقرر شد طرحی این موضوع ارائه شود تا ما بتوانیم در آن طرح جامع برای منطقه بی‌سیم تدارک ببینیم، به همین خاطر سازمان ملی زمین و مسکن وظیفه‌ خود را برای رفع محرومیت و گشایش منطقه بی‌سیم انجام خواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ماه‌نشان منطقه هدف بنیاد علوی است و ۴۰ میلیارد تومان برای امسال لحاظ و هزینه خواهد شد، افزود: ۱۰۰۰ واحد برای مسکن محرومان استان زنجان در نظر گرفته شده که بخش عمده کار آغاز و اگر این طرح‌ها به اتمام برسد، سهمیه جدیدی برای استان تعریف خواهد شد.

این مسئول در رابطه با مصوبات مربوط به شهرستان خرم‌دره و ابهر نیز تصریح کرد: در شهرستان خرم‌دره بخش دامپروری، باغداری و زراعت ظرفیت توسعه دارد. همچنین موافقت برای واگذاری حدود ۵ هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن به نفع مردم خرم‌دره صورت گرفته است.

فتاح با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه از منابع بنیاد مستضعفان برای ایجاد اشتغال، اظهار کرد: این مبلغ علاوه بر وامی است که از محل تبصره ۱۶ بودجه است که می‌توانیم اختصاص دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه تصمیم‌ها به نفع زنجانی‌ها است و هیچ منافعی را نمی‌خواهیم از زنجان برداریم و در جای دیگر هزینه کنیم، زیرا نیازی نداریم، لذا املاک و دارایی‌های ما صرف مردم زنجان خواهد شد.

نظر شما