صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 30
کد خبر: ۱۴۴۷۲۲

ابتلای ۷۷ هزار نفر به کرونا در تیرماه

آمار ابتلا به کورنا در ایران در دو ماه اردیبهشت و خرداد بهار ۱۴۰۱ با کاهش همراه بود اما در تی رماه این آمار دوباره صعودی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، بررسی وضعیت بیماری کرونا در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، نشان می دهد که در ۳ ماهه اول شاهد سیر نزولی بوده ایم، اما در تیر ماه این روند صعودی شده است.

اطلاعات مستخرج از سامانه نماگرکووید ۱۹ نشان می‌دهد جمعیت بیماران جدید کشور که در فروردین ۱۴۰۱ برابر با ۷۱ هزار نفر، اردیبهشت ۱۷ هزار نفر و در خرداد به ۵۴۳۴ نفر کاهش یافته بود، در تیرماه به ۷۷ هزار نفر افزایش یافت و بدین ترتیب کل جمعیت بیمار کشور تا آخر تیر به ۷ میلیون و ۳۱۲ هزار نفر رسیده است.

افزایش ۱۴ برابری جمعیت بیماران کشور در تیرماه نسبت به خرداد بسیار نگران کننده است.

بدین ترتیب روند کاهشی میزان متوسط رشد روزانه بیماری کشور در سه ماه اول سال متوقف شده به طوری که در فروردین ۱۴۰۱ برابر با ۰.۰۴ درصد، در اردیبهشت و خرداد به ۰.۰۱ درصد و در تیرماه مجدداً به ۰.۰۴ درصد افزایش یافته است.

آغاز شیوع موج جدید کرونا در خرداد ۱۴۰۱

به نظر می‌رسد شیوع موج جدید بیماری با افزایش جمعیت بیماران جدید که در خرداد شروع شده بود در تیرماه به اغلب کشورها از جمله ایران سرایت نموده است.

نتایج بررسی نشان می‌دهد که آمار جمعیت فوتی ایران در فروردین ۱۲۸۶ نفر، اردیبهشت ۳۷۵ نفر، خرداد ۹۹ نفر و در تیرماه به ۲۵۴ نفر افزایش یافته است./ایرنا

نظر شما