صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 July 30
کد خبر: ۱۴۴۷۴۸

کدر شدن آب سد ماملو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران گفت: به دلیل کدورت آب در سد ماملو، سبب بروز افت فشار در مناطق جنوب شرقی استان تهران و بعضاً قطع مقطعی آب شده است.

به گزارش راهبرد معاصر،حمیدرضا نامداری با اشاره به ورود سامانه بارشی چند روز اخیر و ایجاد گل و لای در مسیر و ورود این گل و لای‌ها به سد ماملو اظهارداشت: سیلاب‌های چند روز اخیر باعث کدورت آب در سد ماملو شده و تصفیه خانه هفتم تهران اکنون با مشکل برداشت آب مواجه شد.

وی افزود: به صورت مستمر 900 لیتر بر ثانیه آب از سد ماملو برای شهرستان‌های جنوب شرقی استان تهران از جمله پاکدشت، قرچک، پیشوا و ورامین برداشت می‌شد که این میزان به دلیل کدورت آب سد اکنون امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران در ادامه گفت: به واسطه نوع طراحی تصفیه خانه هفتم تهران، امکان گرفتن آب از سد ماملو به دلیل کدر شدن آن وجود ندارد و حداکثر تا 48 ساعت آینده این موضوع پیگیری و رفع می‌شود.

نامداری در ادامه تصریح کرد: به دلیل قطع برداشت آب از سدماملو باعث بروز افت فشار در مناطق جنوب شرقی استان تهران و بعضاً قطع مقطعی آب شده که امیدواریم به‌زودی و با رفع این کدورت، کمبود آب رفع می‌شود./تسنیم

برچسب ها
نظر شما