صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 01
کد خبر: ۱۴۵۰۸۲

برگزاری نشست روسای سه گانه لبنان درباره مناقشه مرزی با رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری لبنان خواستار برگزاری نشست با رئیس پارلمان و نخست‌وزیر مکلف این کشور برای بررسی موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی طی امروز (دوشنبه) شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر نخست‌وزیری لبنان اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در تماسی تلفنی با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف لبنان خواستار نشست سه جانبه میان آنها با حضور نبیه بری، رئیس پارلمان شد.

 

طبق این بیانیه، قرار است که دیدار سه جانبه عون، بری و میقاتی ساعت ۱۱ امروز (دوشنبه) به وقت محلی در کاخ ریاست جمهوری برگزار شود.

 

قرار است که روسای سه گانه لبنان موضوع ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و اراضی اشغالی و مناقشه مرزی با رژیم صهیونیستی را بررسی کنند.

 

این نشست درحالی امروز برگزار می شود که ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان اعلام کرد؛ میانجی آمریکا طرح جدیدی را برای ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

 

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی اکتبر ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل و میانجیگری آمریکا آغاز شد. آخرین دور مذاکرات مه ۲۰۲۱ برگزار شد.

 

این مذاکرات با ورود کشتی استخراج گاز دولت رژیم صهیونیستی در ماه ژوئن به میدان گازی مورد مناقشه "کاریش" به مناقشه مرزی تبدیل و منجر به تشدید تنش میان دو طرف شد./ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: