صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 02
کد خبر: ۱۴۵۲۹۲

حمایت از تغذیه مادران باردار در مناطق محروم

بنیاد مستضعفان در ۴ ماهه نخست امسال ۴۳ میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های ناشی از سوء تغذیه مادران باردار و شیرده در مناطق محروم اختصاص داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به دنبال اجرای طرح سلامت مادران و حمایت از مادران باردار و شیرده در مناطق محروم به عنوان یکی از مأموریت‌های بنیاد مستضعفان، ۴۳ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.

 

بر اساس این گزارش، این طرح با همکاری وزارت بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) و با حمایت مالی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور اجرا می‌شود و مادران باردار و شیرده با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از سو تغذیه مادران، تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 

در سال گذشته نیز با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان، این طرح اجرا شد و در راستای اجرای آن ۴۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان برای ۸ هزار مادر باردار مناطق محروم از ۴ ماهگی بارداری تا ۶ ماه پس از زایمان و در دوران شیردهی توزیع شد و علاوه بر آن نیز ۷۰ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) به حساب سرپرستان خانوارهای دارای مادران باردار و شیرده در مناطق کم برخوردار واریز شد.

 

طی سال‌های اخیر برای کاهش آسیب‌های ناشی از سو تغذیه مادران در مناطق محروم کشور، میلیون‌ها بسته حمایتی و غذایی میان خانوارهای هدف توزیع شده است./مهر

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: