صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۰۱
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 08
کد خبر: ۱۴۵۹۲۸

قتل‌های هدفمند علیه مسلمانان در آمریکا؛ بایدن واکنش نشان داد

رئیس جمهور آمریکا به قتل‌های هدفمند رخ داده علیه مسلمانان در این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ پس از به قتل رسیدن چهارمین مسلمان در ایالت نیومکزیکوی آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این موضوع واکنش نشان داد.

بر این اساس، بایدن در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من از این اتفاق عصبانی هستم و این قتل ها من را اندهگین کرد. من بی صبرانه منتظر گزارش تحقیقات در این زمینه هستم و با خانواده قربانیان ابراز همدردی می کنم. دولت من با قدرت در کنار جامعه مسلمانان ایستاده است.

پلیس نیومکزیکوی آمریکا اعلام کرد در طول ۹ ماه گذشته ۴ مرد مسلمان در بزرگترین شهر این ایالت به قتل رسیدند که هر ۴ آن‌ها برای نژاد و مذهب‌شان کشته شدند.

به گزارش رویترز، یک مقام پلیس شهر در این باره گفت: «دو نفر در ده روز گذشته در شهر البوکرکی نیومکزیکو کشته شدند و احتمال قوی هست که قتل این ۴ نفر مرتبط با قتل یک مهاجر افغان در ماه نوامبر باشد.»

همچنین گفته می‌شود هر ۴ این افراد بدون هیچ هشدار قبلی کشته شدند و پلیس با استناد به نشریه سانتافه گفت: «یک وجه مشترک بسیار قوی بین هر ۴ این مقتول‌ها هست و آن هم نژاد و دین آنهاست. این قتل‌ها به احتمال زیاد مرتبط با تیراندازی به محمد احمدی ۶۲ ساله در پارکینگ یک سوپرمارکت و کافه حلال است. ما تاکنون ترسی به این اندازه در جامعه خود را تجربه نکردیم.»

به تازگی پایگاه اینترنتی فارن افرز در مطلبی به بررسی علل وقوع شمار بالای تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا پرداخت و نوشت که بیشتر مناطق آمریکای لاتین مانند آمریکا از سلاح گرم اشباع شده است و تفنگ‌های سبک نظامی نقش مهمی در خشونت‌های مسلحانه دارند.

اما گفته می‌شود احتمال تیراندازی جمعی در آمریکای شمالی نسبت به آمریکای لاتین بیشتر است. به تازگی سلسله قتل‌ها در بوفالو، نیویورک، و اووالده، تگزاس که به فاصله ۱۰ روز انجام شد باعث ایجاد وحشت در جامعه آمریکا بود که به فاصله بسیار کمی با آن تیراندازی‌های دیگری در هایلند پارک، ایلینوی و گرینوود، ایندیانا گزارش شدند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما