صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 15
کد خبر: ۱۴۶۹۴۹

ارتش نیوزیلند در انگلیس، به اوکراین آموزش می‌دهد

دولت نیوزیلند اعلام کرد در راستای کمک به اوکراین برای مقابله با روسیه، ۱۲۰ نظامی خود را برای آموزش نیروهای اوکراینی به انگلیس می‌فرستد.

به گزارش راهبرد معاصر،در حالی که فشارهای غرب علیه روسیه در رابطه با اوکراین ادامه دارد، نیوزیلند از قصد خود برای اعزام ۱۲۰ نیروی نظامی به انگلیس برای تعلیم اوکراینی‌ها خبر داد.

 

منابع رسانه‌ای غربی از ولینگتون پایتخت نیوزیلند خبر دادند، دولت این کشور تصمیم جدیدی در رابطه با کمک به اوکراین در جنگ با روسیه اتخاذ کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت نیوزیلند اعلام کرد که ۱۲۰ نیروی نظامی به انگلیس می‌فرستد تا به آموزش نیروهای اوکراینی به منظور جنگیدن در خط مقدم کمک کنند.

 

قرار است دو تیم آموزشی پیاده نظام نیوزیلند به اوکراینی‌ها به مهارت‌های اصلی برای مؤثر بودن در نبرد، از جمله مدریت استفاده از سلاح، کمک‌های اولیه رزمی، قانون عملیاتی و سایر مهارت‌ها آموزش دهند.

 

به گفته دولت نیوزیلند، نظامیان این کشور آموزش ۸۰۰ نظامی اوکراینی را به صورت ویژه در یکی از چهار مرکز مخصوص آموزش نظامیان اوکراین در انگلیس برعهده خواهند داشت و نظامیان نیوزیلندی به اوکراین سفر نخواهند کرد.

 

«یاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند با برگزاری یک نشست خبری ضمن اعلام خبر اعزام ۱۲۰ نیروی نظامی این کشور به انگلیس برای آموزش دادن به ارتش اوکراین توضیحاتی داد.

 

او گفت: «ما به طور شفاف اعلام کرده‌ایم که حمله آشکار به حاکمیت یک کشور و در پی آن از دست دادن جان بی‌گناهان اشتباه و غیرقابل تحمل است. محکوم کردن ما فراتر از الفاظ و شامل حمایت حیاتی خواهد بود».

 

نخست‌وزیر نیوزیلند البته این را هم بار دیگر تکرار کرد که نظامیان این کشور حوزه اقیانوس آرام در جنگ اوکراین حضور میدانی نداشته‌اند و در این جنگ حضور نخواهند داشت.

 

اعلام اعزام ۱۲۰ نیروی نظامی نیوزیلند به انگلیس به منظور تعلیم ارتش اوکراین در شرایطی انجام شده که پیش از این در ماه می ۳۰ نیروی نظامی نیوزیلند حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای را به اوکراینی‌ها آموزش داده بودند.

 

نیوزیلند در پاسخ به بحران اوکراین مواضعی هم راستا با مواضع آمریکا و متحدان این کشور اتخاذ کرده و طبق گزارش رویترز، ۴۰ میلیون دلار نیوزیلندی(معادل بیش از ۲۵ میلیون دلار)  در حمایت از اوکراین و تحریم علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کرده است./فارس

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: