صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 20
کد خبر: ۱۴۷۶۰۹

نظر ٣ كارشناس درباره داورى پرسپوليس - فولاد: پنالتى سرخپوشان سوخت؟

رضا کرمانشاهی معتقد است که در دقیقه ۷۰ داور دیدار پرسپولیس و فولاد تصمیم درستی گرفت و پنالتی به سود سرخ‌ها رخ نداد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا کرمانشاهی، کارشناس داوری در خصوص قضاوت پیام حیدری در دیدار پرسپولیس و فولاد که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، اظهار کرد: داور قضاوت خوبی در این دیدار داشت و در دو صحنه مهم، بهترین تصمیم را گرفت. بازی پرخطا و پر چالشی بود و حیدری سربلند از زمین بیرون آمد.


وی درباره صحنه مشکوک رخ داده در دقیقه ۷۰ در محوطه جریمه فولاد بیان کرد: صحنه سختی بود اما داور جاگیری خوبی داشت و تصمیم درستی گرفت. مدافع فولاد ابتدا توپ را می‌زند و تاثیری در بر هم خوردن تعادل مهدی عبدی نداشت. در این صحنه پنالتی رخ نداد.


کرمانشاهی در پایان عنوان کرد: کارت زرد دوم به کوشکی بابت خطای شدید روی سرلک صحیح بود و هافبک فولاد به درستی از زمین مسابقه اخراج شد. همچنین در یک صحنه، مهاجم پرسپولیس یعنی صادقی اشتباه محاسباتی داشت و فکر کرد که آفساید او گرفته شده اما آفسایدی در کار نبود و شماره ۲۱ پرسپولیس به اشتباه توپ را با دست کنترل کرد.

 

حيدر سلیمانی  درباره صحنه‌های بازی پرسپولیس و فولاد، اظهارداشت: شما می‌گویید صحنه مشکوک ما می‌گوییم نامشکوک. پیام حیدری خیلی دوندگی کرد و قضاوت خوبی از او شاهد بودیم هم کنار زمین را مدیریت کرد هم درون زمین.


این کارشناس داوری افزود: صحنه‌ای که توپ به تیر دروازه برخورد کرد و در ریباند وقتی عبدی می‌خواست ضربه بزند، مدافع حریف از توپ محافظت کرد و اجازه نداد سعید صادقی ریباند را بزند. صادقی با مدافع برخورد داشت که چالشی برای تصاحب توپ بود. صادقی بدون خطا کنترل خود را از دست داد.


وی درباره برخورد مهدی عبدی و ساسان انصاری، خاطرنشان کرد: در محوطه فولاد صحنه‌ای پیش آمد که مهدی عبدی سرنگون شد البته او خودش متوجه شد که خطا نبود. برخورد وجود داشت اما مدافعی که روی زمین خوابیده بود توپ را زد و برخورد کوچکی داشت که ناگزیر داشت و ادامه بازی درست بود.


این داور درباره اخراج کوشکی، عنوان کرد: هر دو کارت زرد درست بود. در مورد کارت زرد دوم او بی‌احتیاطی کرد و پایش را بیش از حد بالا آورد که اخطار و اخراج درست بود. در پایان نیمه اول هم صحنه‌ای رخ داد که سر به سر شدن 2 بازیکن بود؛ غفوری و رفیعی. نیمکت فولاد بی جهت شلوغ می‌کرد، چون بازیکنان سر به سر شدند، داور بلافاصله سوت زد و پزشک وارد زمین شد. در اعتراض نیمکت علاوه بر مربی فولاد که اخطار گرفت، نکونام هم باید اخطار می‌گرفت چون هر دو به داوری معترض بودند. بلافاصله بعد از این صحنه کمک اول آفسایدی را از مهاجم پرسپولیس اعلام کرد که اشتباه بود.

 

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت که داور دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان نباید برای سرخپوشان پنالتی اعلام می‌کرد.


نوذر رودنیل درباره قضاوت پیام حیدری در دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان اظهار داشت: اگر بنا بر این باشد که نیمکت‌نشینان و بازیکنان در هفته دوم بخواهند اینگونه به تصمیمات داور اعتراض کنند، بهتر است لیگ را تعطیل کنند. کمک‌ها عملکرد خوبی داشتند و فقط سعید هاشمی (کمک داور اول) در دقیقه 2+45 در اعلام آفساید عجله کرد.


وی در مورد سایر تصمیمات حیدری تصریح کرد: اخراج علیرضا کوشکی درست بود و عارف آغاسی در دقیقه 38 باید کارت زرد می‌گرفت. پس از اینکه مهدی ترابی توپ را به تیر دروازه زد، سعید صادقی با مهدی شیری برخورد داشت که پنالتی نبود. در نیمه دوم هم مهدی عبدی در محوطه جریمه فولاد متوقف شد که نباید پنالتی اعلام می‌شد.


کارشناس داوری فوتبال کشورمان درخصوص اشتباه سعید صادقی در گرفتن توپ با دست در زمین فولاد به تسنیم گفت: اعلام آفساید وظیفه کمک داور است و داور باید اطمینان صددرصد داشته باشد که آفساید را اعلام کند. اگر این صحنه آفساید بود، قاسمی که خودش یک کمک داور جهانی است، پرچم می‌زد./ ایسنا ،فارس، تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: