صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 25
کد خبر: ۱۴۸۵۲۷

مرندی: پاسخ قاطعانه‌ای از سوی آمریکا نیامده است

مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم‌ها نوشت که ایران طی روز‌ها و همچنین ماه‌های گذشته به چیز‌های زیادی دست یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر، سید محمد مرندی مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم ها روز پنج‌شنبه در صفحه شخصی خود نوشت: حال نمی‌توانم وارد جزئیات شوم ولی این ایده که "پاسخ قاطعانه" از سوی آمریکا آمده اشتباه است.

محمد مرندی در ادامه نوشت که ایران طی روزها و همچنین ماه‌های گذشته به چیزهای زیادی دست یافته است.

مشاور تیم ایرانی مذاکرات لغوتحریم ها در پایان تاکید کرد، زمانی که این فصل بسته شود، همگی می‌توانند این را به وضوح ببینند.

گفتنی است؛ دور جدید مذاکرات لغوتحریم ها پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز ۱۷ مرداد ماه با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

در پی پایان یافتن این دور از مذاکرات، مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا ادعا کردند که متن نهایی به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود که این ادعا از سوی ایران رد شد.

تیم آمریکایی مذاکرات می‌گوید توافقی (در مورد مذاکرات هسته‌ای) بدست نیامده، زیرا تا زمانی که در مورد همه مسائل توافق نشود، توافقی وجود نخواهد داشت.

در مقابل تیم ایرانی مذاکرات نیز تاکید دارد که لازمه رسیدن به توافق، پایدار بودن رفع تحریم‌ها به نحوی تضمین شده است و اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند و به دنبال توافقی است که در آن انتفاع اقتصادی مردم تامین، تجارت خارجی ایران رفع و محدودیت‌های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: