صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 30
کد خبر: ۱۴۹۴۰

افزایش غیر عادی منابع بودجه با درآمدهایی که قرار نیست محقق شود + جدول

حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید در قانون بودجه در حالی لحاظ شده که با گذشت چند ماه از ابتدای سال تحقق آنها کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در قانون بودجه سال 98 حدود 40 هزار میلیارد تومان به منابع لحاظ شده در لایحه بودجه اضافه شده است. در جدول زیر جزییات افزایش سقف منابع بودجه قابل مشاهده است.

 

بررسیها نشان می‌دهد، درباره دو قلم درامدی از جمله مالیات ارزش افزوده و درامد  گمرکی از محل حقوق ورودی خودرو که در مجلس با افزایش قابل توجهی رو به روشدند، ابهاماتی وجود دارد. بر این اساس در مجلس در زمان تصویب بودجه 5600 میلیارد تومان برای حقوق ورودی خودرو لحاظ شد که با توجه ممنوعیت واردات خودرو در سال جاری تحقق این رقم بسیار بعید به نظر می‌رسد. در حال حاضر پیش بینی می‌شود از (13 هزار)خودروی در گمرک مانده، حدود  8 هزار دستگاه ترخیص شود اما باید توجه داشت که در سالهای 95 و 96 با وجود ترخیص 70 هزار دستگاه خودرو تنها 2.5 هزار میلیارد تومان درامد کسب شده است.

 

همچنین 9.7 هزار میلیارد تومان درامد از محل مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شده که تحقق این درامد اضافی نیز در سال 98 بعید به نظر می‌رسد.

 

منبع: تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: