صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 03
کد خبر: ۱۴۹۵۲۹

ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار مریوانی در طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار مریوانی در طرح مسکن ملی خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار مریوان و تعدادی از مدیران استانی و شهرستان، جلسه‌ای به منظور بررسی راهکارهای تأمین زمین نهضت ملی مسکن مریوان در محل فرمانداری این شهر تشکیل شد.

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در این جلسه گفت: در شهر مریوان 13 هزار و 339 نفر در سامانه برای برخورداری از نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌امد که تاکنون 900نفر انصراف داده و 2000 نفر نیز رد درخواست شده‌اند.

مرادی عنوان کرد: برنامه ابلاغی و سهمیه شهر مربوان 9000 نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود:  61 نفر از ثبت‌نام کنندگان مرحله اول (اقدام ملی) واریز وجه کرده‌اند که در تپه موسک دو برای آنها زمین تأمین شده است.

مرادی اظهار کرد: در داخل شهر مریوان اراضی ملی نداریم و این عمده‌ترین مشکل ما در این شهر است،لذا باید با همکاری و همفکری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط نسبت به حل مشکل و اتخاذ راهکارهای قانونی از جمله استفاده و تأمین زمین در شهرهای مجاور به عنوان تنها گزینه اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از مدتها قبل همکاران ما در کمیته تأمین زمین گزینه‌های مختلفی را مورد بررسی قرار داده که مناسب‌ترین آنها تأمین اراضی مورد نظر در شهر کانی دینار در 5 کیلومتری مریوان و استفاده از زمین شرکت شهرک‌های صنعتی بوده که هماهنگی‌های اولیه نیز با مدیران این شرکت انجام شده است.

در ادامه جلسه کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: هدف همه ما خدمت به مردم استان است و از جمله اولویت‌های هدف‌گذاری شده دولت مردمی تأمین مسکن اقشار مختلف است.

حبیبی با اشاره به عدم وجود اراضی ملی در شهر مریوان اظهار داشت:  با توجه به مشکل کمبود زمین برای نهضت ملی در مریوان باید طوری عمل شود وراهکاری در نظر گرفته شود که رضایت و اقناع متقاضیان مورد توجه بوده و زمینی انتخاب شود که مناسب باشد و متقاضیان بتوانند از همه خدمات مورد نیاز برخوردار شوند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: