صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۵۱
  • پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 08 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 08
کد خبر: ۱۴۹۷۴۷
«راهبرد معاصر» بررسی می‌کند؛

ترویج استکبارستیزی در جامعه اولویت غیر قابل تغییر

همه‌گیری معنویت باعث نشاط، رشد استعداد‌ها و در نتیجه خوداتکایی جامعه اسلامی‌ نیز خواهد شد و کشور را به سمت قدرت‌سازی سوق خواهد داد. با توجه به مختصات و جایگاه معنویت در توسعه و پیشرفت کشور می‌توان نتیجه گرفت «معنویت و استکبارستیزی» اساسی‌ترین نیاز کشور براي تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است؛ به گونه‌اي که معنویت را می‌توان جهت‌دهنده و موتور محرک گام دوم انقلاب دانست.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ واکاوی رفتار دشمن در شرایط امروزی نشان می دهد جریان آمریکایی- صهیونیستی تاکتیک ضربه زدن به جمهوری اسلامی را تغییر دادند و از رفتارهای زودبازده به سمت جریان سازی رفته اند. دشمن با تغییر شیوه به دنبال دستکاری ادراک جامعه در بلندمدت است و رفتار محور شیطانی نسبت به نظام اسلامی‌ نشان می‌دهد دشمن تلاش می‌کند ادراک و قدرت تحلیلی جامعه را تغییر دهد.‌


این ‌ایده به اندازه‌ای در اتاق فکرهای غرب اهمیت دارد که شاید در شبانه‌روز حتی یک ثانیه نیز رسانه‌های محور شیطانی مورد اشاره از خبرسازی، دروغ‌پراکنی، ناامیدسازی و تلاش برای تغییر عقیده مردم کشورمان دست برنمی‌دارند. در واقع دشمن تلاش می‌کند هر چیزی که در میدان نبرد به دست نیاورده ‌است با تغییر در قدرت تحلیلی و اعتقادی جامعه به دست بیاورد. در چنین شرایطی تقویت معنویت‌گرایی در کشور به عنوان پادزهر جنگ ادراکی دشمن الزامی است.

همه‌گیری معنویت باعث نشاط، رشد استعداد‌ها و در نتیجه خوداتکایی جامعه اسلامی‌ نیز خواهد شد و کشور را به سمت قدرت‌سازی سوق خواهد داد


رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌در تعربف معنویت‌گرایی فرمودند «معنویت به معناي ارتقاي روح و فراتر از ماده رفتن است، اما در بطن زندگی اتفاق می‌افتد و افزونه استکبارستیزي هم دارد». از‌ ‌این‌رو در انقلاب اسلامی یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که باعث شکست‌ناپذیری کشور‌ شده و ‌ایران را متفاوت از همه کشورها کرده، وجود روحیه استکبارستیزی در ‌جامعه است.


در چنین شرایطی تقویت معنویت (ازجمله مؤلفه‌های عینی مانند استکبارستیزی، ظلم‌ناپذیری، تقوای سیاسی و جریانی و...) در جامعه اقدام اساسی و ضروری به شمار می رود. برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی‌ معنویت‌گرایی نقش اساسی دارد و بدون شک، راه شکست دشمن نیز از همین مسیر خواهد بود.


علاوه بر این، همه‌گیری معنویت باعث نشاط، رشد استعداد‌ها و در نتیجه خوداتکایی جامعه اسلامی‌ نیز خواهد شد و کشور را به سمت قدرت‌سازی سوق خواهد داد. با توجه به مختصات و جایگاه معنویت در توسعه و پیشرفت کشور می‌توان نتیجه گرفت «معنویت و استکبارستیزی» اساسی‌ترین نیاز کشور براي تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است؛ به گونه‌اي که معنویت را می‌توان جهت‌دهنده و موتور محرک گام دوم انقلاب دانست.


موفقیت‌های کشور در مقابله با رفتار‌های استکباری آمریکا و محور شیطانی، مجاهدت‌هاي جوانان دوران هشت ساله دفاع مقدس، مدال افتخارآمیز و برند انحصاري رقابت با شیطان بزرگ و... نشان می‌دهد مهم‌ترین منبع و درون مایه تفکر انقلاب اسلامی ‌معنویت است. بی‌جهت نیست امروزه بر اثر روحیه استکبارستیزی و معنویت‌گرایی پرچم جمهوری اسلامی‌ایران در اوج می‌درخشد. 


با توجه رویکرد دشمنان برقراري جامعه معنوي و احیاي هویت دینی در جامعه امروزي حیاتی است؛ به طوری که استکبار جهانی با سرمایه گذاري عظیم و به کارگیري انواع ابزار پیشرفته به دنبال مسخ ارزشهایی است تا بتواند هویت دینی و قدرت ادراکی جامعه را نابود یا تغییر اساسی ایجاد کند. این در حالی است که اگر هویت دینی در جامعه تقویت شود و جامعه اي کاملاً معنوي برقرار شود، تمام برنامه ریزی دشمن خنثی خواهد شد.


ساماندهی اسلام آمریکایی و شیعه لندنی  در کنار فشارهای اقتصادی و ... همگی در راستای تغییر گفتمان انقلابی گری که ریشه در استکبار ستیزی دارد، است. حال بیگانه سازی جامعه با انقلاب و تلاش برای تغییر در رفتار مراکز و افراد تصمیم گیر و تصمیم ساز ازجمله اهداف جبهه استکباری برای غلبه بر گفتمان موفق انقلاب اسلامی است.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: