صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 05
کد خبر: ۱۴۹۸۱۶
تعداد نظرات: ۳۷ نظر

صدور فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح + نحوه دریافت از سامانه www tamin ir

فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی سایر سطوح بر اساس احکام جدید صادر شد.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل کانال شبکه خبری بازنشستگان جمعی از بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی از صدور فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی خود بر اساس احکام جدید خبر دادند.

به گفته‌ی این بازنشستگان؛ در حال حاضر فیش حقوقی شهریورماه در سایت تامین اجتماعی قابل رویت است و طبق وعده‌ی داده شده؛ افزایش ۳۸درصدی به علاوه‌ی ۵۱۵هزار تومان رقم ثابت برای آن‌ها لحاظ شده است.

 امکان مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه https://es.tamin.ir فراهم است و بازنشستگان می توانند برای اطلاع از میزان افزایش حقوق خود در سال جدید به این سامانه مراجعه کنند. افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ماه های اخیر خبرساز بوده است.   در ادامه می توانید نحوه دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی es.tamin.ir را بخوانید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی

مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند که بیمه شدگان تامین اجتماعی به منظور دریافت مستمری بازنشستگی، ماهانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی می پردازند. در همین راستا پس از گذشت حداقل سابقه پرداخت حق بیمه پیش از بازنشستگی و یا رسیدن به سن مقرر طبق قانون تامین اجتماعی می توانند مستمری بازنشستگی دریافت نمایند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که بازنشستگان و مستمری بگیران از چه طریقی می توانند فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده نمایند؟ از آنجا که این روزها اکثر خدمات به صورت الکترونیکی صورت می گیرد، سازمان تامین اجتماعی امکان مشاهده و دریافت فیش حقوقی را برای مستمری بگیران به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم آورده است. در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران و بازنشستگان پرداخته شده است.

فیش حقوقی مستمری بگیران و زمان دریافت آن

براساس قانون تامین اجتماعی : "بازنشستگی یعنی عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی در این قانون ." همانطور که مشتریان سازمان تامین اجتماعی می دانند پس از آنکه بیمه شدگان تامین اجتماعی به سن یا به شرایط لازم برای بازنشستگی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت می رسند، مستمری بازنشستگی دریافت می نمایند.

در واقع به بیان ساده تر حق بیمه های کسر شده از حقوق در طول سال های اشتغال افراد پس از دوران بازنشستگی به صورت مستمری ماهانه به آن ها بازگردانده می شود. براساس قانون تامین اجتماعی برای رسیدن و احراز بازنشستگی دو نکته بسیار مهم مد نظر قرار می گیرد :

1- رسیدن به سن مقرر در قانون که بر اساس قانون کشور ما شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان می باشد.

2- داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص شده در قانون.

البته این قانون استثنائاتی نیز دارد از جمله آنکه اگر کسی سی سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی داشته باشد در حالتی که سن مردان به پنجاه سالگی و سن زنان به چهل و پنج سالگی رسیده باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی نمایند. همچنین کسانی که دارای 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند، می توانند بدون داشتن شرایط سنی بازنشست شوند.

مستمری بازنشستگی از زمانی محاسبه و پرداخت خواهد شد که سازمان تامین اجتماعی، ترک کار بیمه شدگان را به کارفرمای ایشان اعلام نماید. لازم به ذکر است که در مورد کسانی که کارفرما ندارند و در خصوص مشاغل آزاد یا بیمه شدگان اختیاری، مستمری بازنشستگی از زمانی پرداخت خواهد شد که بازنشستگی مورد تایید شعبه بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد.

پس از شروع پرداخت مستمری، بازنشستگان می توانند فیش حقوقی خود را بر روی سامانه تامین اجتماعی مشاهده نمایند. پیش شرط مشاهده و دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران، ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی می باشد. کاربران با مطالعه مقاله ذیل می توانند از نحوه ثبت نام در این سامانه اطلاع پیدا کنند.

 

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان با کد ملی

افراد پس از آنکه از سازمان یا شرکتی بازنشسته شوند ابتدایی ترین چیزی که هر ماه به آن نیاز پیدا می کنند ریز دستمزد و کسورات و جدول حقوق دریافتی و در اصطلاح همان فیش حقوق بازنشستگی می باشد.

به دلیل اینکه دیگر در شرکت یا نهاد خاصی استخدام نمی باشند آن شرکت نمی تواند برای بازنشستگان فیش حقوقی صادرنماید و تنها از آن مرجعی که حقوق دریافت می کنند فیش حقوقی خود را از طریق آن سازمان مشاهده و دریافت نمایند. بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند می توانند به راحتی با استفاده از کد ملی خود از همان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

نحوه دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

 

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

 

 

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

 

 

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

 

 

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
سلام وقتتون بخیر؟ مگ حقوق مستمربگیران تامین اجتماعی حقوقشون افزایش پیدا نکرده؟
چرا حقوق بنده مث ماه قبل واریز شده هیچ افزایشی نیس ..مث قبل هسش؟
ممنون میشم جواب بدین ...اگ واقعا ۳۸ درصد افزایش یافته پس ما چی ؟
Khostowshadkam0913qu77618
۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
من برای نام کابری شماره ملی را قید میکنم عدم تطابق قید مکند منظور از نام کار بری چیست
محمد علی کامبیز زرین خامه
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
فیش حقوق شهریور ماه ۱۴۰۱
سیدی
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
زمانیکه ده درصد افزایش حقوق سایر سطوح بطور غیرقانونی جاری شد، متعاقبا بمیزان ده صد هم به کمک هزینه های مثل عائله مندی، معیشت، مسکن، اولاد و غیره اضافه شد. ولی حالا که سی و هشت درصد افزایش اعمال شده، این کمک هزینه ها هیچ تغییری نکرده و همون ده درصد قبلی منظور گردیده. آیا در شورای عالی کار این کمک هزینه ها مشمول ده درصد یا سی و هشت درصد افزایش است. احتمال قوی بایستی مشمول سی و هشت درصد افزایش گردند و نه ده درصد
فا
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
من که بلد نیستم چه حوری فیش حقوقبمو بد نم
ناشناس
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
کجا افزایش پیدا کرده فیش حقوقی شهریور از ماه های دیگه کم تر شده واقعا ایول به این افزایش حقوق
ناشناس
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
با سلام حضور مسوولین محترم تامین اجتماعی ،آیا این افزایش ۳۸درصد شامل کسانی که اخیرا باز نشست شد ه اند نمیشود ؟
احمد
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
سلام دوستان خوب توجه بفرمایید اگردرحقوق بعضی ها مثل خودم اختلاف حقوقی پیداشده مال تفاوت حق عائلة مندي و حق اولاد است حکم تان با فیشتان را مقایسه کنید متوجه می‌شوید آنهایی که 2یا3 فرزند دارند در حکم به آنها به تعداد فرزندانشان پرداخت کردن ولی در فیش حقوقی یک بچه را حساب کردن بنده ود دختر و یک پسر درحال تحصیل دارم اگر فرض کنیم پسردانشجوی من حذف شود چرا دختر دانشجوی بنده را حذف کردن روی این حساب 1میلیون ازحقوق را ندادن اینجوری خیلی از ماها را کم حقوق دادن که باید به این مسئله رسیدگی شود خودشان قبلا از بنده دراین خصوص مدرک تحصیلی گرفتن ولی ترتیب اثر ندادن خوب حواستان باشد...
ناشناس
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
آقای موسوی و زاهدی وفا پس چرا همسان سازی را انجام ندادید حکایت این است که میگن دعوا سر لحاف نصرالدین بود حکایت ما بازنشستگان تامین اجتماعی که اینها ریختن تو خیابون برای حقشون هم سایر سطوح و ۵۱۵۰۰۰ و همسان سازی ۱۴۰۰
اونوقت کشوری و لشکری زودتر به خواسته خودشون رسیدن شما گفتید تا آخر شهریور ۱۴۰۱ همسان سازی سایر سطوح انجام میشه چی شد
محمدی
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
۲۵ درصد سال ۱۴۰۰ رو نمی خواهد بدهید خدارو خوش نمیاد با۵۶۰۰ چطور میشه زنگی کرد اقای زاهدی وفا فکری هم بحال ۲۵ درصد سال قبل بکنید ممنون
سعید
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
حق‌اولاد‌راواریز‌نکردن‌‌چرا؟
حبیب الله رضاعلی
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
دریافت حکم
ابوالفضل
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
با سلام و احترام ، ضمن تشکر از زحمات عزیزان در کانون بازنشستگی و ریاست محترم جمهور به عرض می‌رساند در احکام صادر شده دکر شده مبلغ مستمری بعد از متناسب سازی مرحله اول و دوم و ماده ۹۶ در صورتیکه متناسب سازی فقط مرحله اول انجام سده و ۲۵ درصد مرحله دوم انجام نشده ولی ظاهرا با زیرکی در احکام اینچنین درج شده که مرحله دوم نیز محاسبه گردیده که این حتما مورد اعتراض بازنشستگان قرار خواهد گرفت در اصل دولت به شکلی از موصغ خود عقب نشینی نکرده یعنی افزایش ۱۰ درصد رو به عنوان افزایش سال ۱۴۰۱ منظور کرده و الباقی رو به عنوان متناسب سازی مرحله دوم که این نوعی کلاه برداری هستش و حتما کانون بازنشستگان واکنش خواهد نشان داد مگر پشت پرده توافقاتی با دولت کرده باشند.
بازنشسته آموزش و پرورش
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش را همانند سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه کنید تورم سال جاری برای همه است کشوری و لشگری و تامین اجتماعی ندارد
ارزو
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
داخل فیش حقوقی اصلا ۳۸درصد عنوان نشده
زهرا طالبی
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
با سلام ،من با 13سال سابقه بازنشسته شدم ،در فیش شهریور هیچ. تغییر ایجاد نشده بود
مهری
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
کجا ۳۸درصد لحاظ شده تمام قشرها حقوقشون زیاد میشه به جز تامین اجتماعی
شیداله محمدنجات
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
ناشناس
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
چرا مستمری بگیران با ۱۱سال سابقه ۲۵۰۰ می گیرن ولی بقیه با۳۰سال سابقه ۱۳ملیون میگیرن
عزیزسطوت هارمی
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
صدورحکم هنوز نیامده
ناشناس
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
اقای موسوی چرا اول احکامرا صادر نکردید مگر فیش حقوقی را بدون حکم صادر میکنند باز چه نقشه ای دارید لطفا هر چه سریعتر حکمهای باز نشستگان تامین اجتماعی را بزنید چرا علاقه دارید همیشه دلهره ایجاد کنید مگر میشکد بدون حکم فیش حقوقی صادر کرد؟
علی اصغریوسفی
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
ناشناس
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
هرکاری کنیم یجای کار می لنگه حکم نزدن فیش حقوق صادر شد حق مزایای هیچی اضافه نشده ولی دو درصد ماده 89 ار کسوارت 100000تومن بیشتر کم میکنن ممن که سر در نیاوردم چکار می کنن غیر از خدا کمک کن
ناشناس
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
گذرواژه را چطور واردکنم.
ناشناس
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
خیلی.خوبه
حسین
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
سلام جا داشت زیر ده ملیون با بیش از ۳۰ سال بیمه را به ۱۳ مبیلیون خط فقر برسانند
بازنشسته کارگری
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
اگرمیخاهید عدالت برقرارشود توقف افزایش بالای۱۰میلیون یا افزایش درصد کمتر وافزایش حقوق زیر ۱۰میلیون افزایش درصدبیشتر باحقوق زیر ۷تومن چه گلی بای برسرکنیم؟
حمید رضا مختاری
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
اینجانب فیش حقوقیم را نگاه کردم هیچ تعقیری نکرده، متاسفانه ، با کلی وعده و وعید
ناشناس
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
با سلام
سایر مزایاکه برمبنای افزایش ده درصد افزایش پیدا کرده بوددر افزایش سی و هشت درصدجامانده
ناشناس
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
باز هم چیزی به حقوق اون بازنشسته ای که حقوق پایینی داره اضافه نشده فقط برای اونی که حقوق بالا داره خوب شد چون حقوق اینجور افراد بالاب ۱۰۰۰۰۰۰۰ میشه ولی کسانی مثل ما که حقوق پایین دارن تازه شده ۷۰۰۰۰۰۰ من با این گرونی هم باید کرایه خونه بدم‌هم زندگیمو بچرخونم آخه تو بخدا به فکر ما هم باشید
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
باسلام وتشکرارجنابعالی اززحم است کانون بازنشستگان بالاخص آقایان صادقی و دهقان کیااولا 25%همسان سازی طلب ماازسال1400بایستی اعمال میشدبعداافزایش38%راانجام میدادم دوم اینکه چرا احکام صادره شده لطفاً پیگیری فرمایید
مهدی
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
فقط مبلغ مستمری تغییر کرده، سایر مزایا همان 10%اعمال شده است، لطفأ سایر مبالغ را هم باهمان 38% اجرایی کنید و ضمنأ کسرمبلغ 2%ماده 98 را خاتمه بدهید و حتی حق بیمه تکمیلی آنهم با این خدمات بسیار ناقص و بدردنخور تمام کنید و کسرنمایید. باورکنید خیلی بناحق کسرمیشود و هیچکس راضی نبوده و نخواهد بود.
ناشناس
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
صدور حکم کی صورت میگیرد مابه‌التفاوت کی پرداخت می شود
ناشناس
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
چرا به کار افتادگان رسیدگی نمیشود چرا حقوقشون پاینه مگر اونا عمدن مریض یا دچار حادثه میشوند که باید سابقه بیشتری داشته باشد طبق قانون مطابق حقوق کامل بازنشستگی حساب بشه اونا هم خرج ازدواج بچه دارن باید بیمه ارچز چنین افرادی حمایت بیشتری کنه پس بیمه به چه دردی میخوره
شهرام
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
فیش ها صادرشد ولی بدون 515 تومان ثابت
ناشناس
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
سلام چرا 38 درصد روی تمام دریافتی اعمال نشده فقط روی پایه حقوق اعمال شده مزایا همان ده درصد قبلی هستند که اضافه شده بود در این مرحله هیچ‌تغیذی نکرده اند اینم قانون گریزی جدید سازمان
ناشناس
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
سلام خسته نباشیدچرا۵۱۵هزارتومان لحاظ نشده؟