صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۱
  • چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 21 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 06
کد خبر: ۱۴۹۸۶۷

سرلشکر باقری: پالایشگاه مهر خلیج فارس به تامین امنیت سوخت در کشور کمک می کند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ساخت پالایشگاه مهر خلیج فارس می‌تواند به تامین امنیت تولید سوخت در کشور کمک کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جریان بازدید از روند احداث پالایشگاه مهر خلیج فارس گفت: ساخت این پالایشگاه می‌تواند به تامین امنیت تولید سوخت در کشور کمک کند.

 

او گفت: در برخی از روز‌ها مصرف بنزین در کشور از تولید پیشی گرفت که بهره برداری از پالایشگاه مهر خلیج فارس می‌تواند این مشکل را حل کند.

 

سرلشکر باقری گفت: بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی و تدبیر فرمانده معظم کل قوا، نیرو‌های مسلح وظیفه دارند که در زمان صلح با استفاده از امکانات خود در عرصه‌های مختلف به مردم و دولت کمک کنند که در این زمینه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه با اجرای طرح پالایشگاه مهر خلیج فارس به خوبی از عهده این تکلیف برآمده است.

 

او گفت: کارکنان این پالایشگاه به عنوان بازو‌های سپاه مسئولیت سنگینی در راه سازندگی و دفاع از میهن برعهده دارند.

 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور گفت: با توجه به اینکه می‌دانیم دشمنان ما رحم و مروت ندارند و حقوق بشر هم مانعی بر سر راه کار‌های غیراخلاقی آن‌ها نیست، همواره بیان کردیم که اگر نیاز به دفاع نظامی باشد از همه امکانات خود برای دفاع از کشور و تمامیت ارضی میهن اسلامی استفاده می‌کنیم.

 

سردار سرلشکر محمد باقری گفت: رفتار رژیم صهیونیستی و آمریکا نشان دهنده پایبند نبودن آن‌ها به اخلاق است، بنابراین آن چه که می‌تواند با آن ها مقابله کند،افزایش قدرت و توانمندی ما است.

 

پالایشگاه مهر خلیج فارس ۴۶ درصد پیشرفت دارد

حسین شعبانی مجری طرح پالایشگاه مهر خلیج فارس گفت: این پالایشگاه اکنون ۴۶ درصد پیشرفت کاری دارد و برای ساخت آن ۳۹۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

شعبانی گفت: مرحله نخست این پالایشگاه سال آینده و مرحله دوم و نهایی این طرح نیز سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

 

او گفت: این پالایشگاه ظرفیت تولید روزانه ۱۳ میلیون لیتر بنزین، ۳۵۰ تن نفتا، ۱ میلیون لیتر نفت سفید، ۱۰۰ هزار لیتر ته مانده اتمسفریک، هزار و ۱۸۰ تن گاز مایع، ۳۰ تن گوگرد جامد و ۳ میلیون لیتر گازوئیل دارد.

 

مجری طرح پالایشگاه مهر خلیج فارس گفت: پالایش روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی، تضمین خودکفایی کشور در تولید بنزین، تولید محصولات مطابق استاندارد‌های کیفی اروپا (یورو ۵)، جلوگیری از اتکای تک بعدی اقتصاد به نفت، ایجاد ارزش افزوده بیشتر بر میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی، جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش، از اهداف ساخت این پالایشگاه است.

 

شعبانی گفت: این پالایشگاه صد درصد ایرانی است و به دست متخصصان داخلی در حال ساخت است.

 

او گفت: در حال حاضر هزار نفر برای ساخت این پالایشگاه مشغول به کار هستند.

 

پالایشگاه مهرخلیج فارس در ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس و جنب پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس قرار دارد./ باشگاه خبرنگاران

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: