صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 06
کد خبر: ۱۴۹۹۱۰

دستگیری ۱۸ فروشنده اسلحه و مهمات در تهران

سخنگوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اتصال سامانه سماح سازمان حج و زیارت به سامانه فروش بلیت اتوبوس‌های زائران اربعین خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات خبر دستگیری ۱۵ عامل فروش اسلحه غیرمجاز در تهران اظهارکرد: در اجرای طرح مبارزه باجرائم خشن و به‌کارگیرندگان اسلحه سرد و گرم ماموران پلیس اطلاعات پایتخت با هم‌اندیشی مسئولان قانونی طرح جمع‌آوری و مبارزه با قاچاقچیان انواع سلاح و مهمات جنگی و شکاری غیرقانونی در پایتخت را طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا کرد.

 
وی ادامه داد: در پایان این طرح ۱۹قبضه سلاح جنگی، شکاری وساچمه زنی غیرقانونی کشف و ضبط و ۱۵نفر از عاملان و فروشندگان سلاح و مهمات جنگی دستگیر شدند.

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ با بیان تحویل متهمان و اقلام مکشوفه به دادسرا گفت: تحقیقات برای شناسایی سایر همدستان احتمالی متهمان در دستورکار قرار دارد. همچنین به مردم توصیه می‌کنیم تا گزارش‌های امنیتی و انتظامی خود را از طریق سامانه ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.  

راستی در ادامه با اشاره به کشف چند قبضه سلاح جنگی در تهران گفت: در راستای اجرای طرح جلوگیری از افزایش جرائم خشونت‌آمیز و استفاده از اسلحه غیرمجاز توسط افراد سابقه‌دار، پلیس اطلاعات طرح جمع آوری و مبارزه با قاچاقچیان سلاح و مهمات جنگی و شکاری غیرمجاز را نیز در تهران را آغاز کرد و ماموران پلیس پس از انجام تحقیقات و کسب اطلاعات کافی با هماهنگی مقام قضایی به مکان اختفای متهمان در اطراف ستارخان فرستاده شدند و در بازرسی از منزل متهم سه قبضه سلاح غیرمجاز گازی همراه با فشنگ‌های آن کشف کردند.

راستی با اشاره به دستگیری متهمان گفت: دراین عملیات غافلگیرانه سه نفر دستگیر شدند که بعد از تشکیل پرونده همراه با سلاح‌های مکشوفه برای گذراندن سیر قضایی به دادسرا معرفی شدند./ پارسینه
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: