صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۵۱
  • پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 08 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018 February 06
کد خبر: ۱۵۰

کوتاه درباره «به وقت شام» حاتمی‌کیا

در فیلم جدید حاتمی کیا به مانند آثار قبلی فیلمساز، شاهد قهرمان هستیم که به درستی خلق شده و تا پایان مخاطب را با خود درگیر می کند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ فیلم سینمایی«به وقت شام» تازه‌ترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا سوژه‌ای متفاوت را از مدافعان حرم روایت می‌کند. در این فیلم بابک حمیدیان، هادی حجازی فر و غیره به ایفای نقش می‌پردازند. تصویربرداری‌ این فیلم در لوکیشن‌های متعددی انجام شده است؛ از تهران، روستاهای شهریار و مشهد گرفته تا شیراز و سیستان‌و‌بلوچستان. نماهای باز فیلم که به موقعیت ژئوپلتیکی صحراها و بیابان‌های سوریه شباهت داشته باشد، در پایگاه هفتم شکاری‌-‌ترابری فرودگاه شیراز فیلمبرداری شده است.


مونا باغی درباره این فیلم در سینما تیکت می نویسد:" ابراهیم حاتمی‌کیا پانزده سال بعد از ساخت «ارتفاع پست» تصمیم گرفته داستان فیلم جدیدش را دوباره در آسمان تعریف کند. جایی که گویی در تخصص خود اوست. فیلم همانطور که پیش‌تر درباره آن شنیده بودیم دارای پروداکشن عظیمی است و جلوه‌های ویژه‌ آن را می‌توان با بهترین تولیدات هالیوود مقایسه کرد."


براساس آنچه در رسانه ها درباره این فیلم منتشر شده است "داستان فیلم با فراز و فرود درست روایت شده و مخاطب را تا لحظه آخر با خود همراه می‌کند. در این فیلم به مانند آثار قبلی فیلمساز، شاهد قهرمان هستیم که به درستی خلق شده و تا پایان مخاطب را با خود درگیر می کند."


سهیل رویگر در یادداشتی در خبرگزاری تسنیم بخشی از فیلم را اینگونه روایت می کند: "ابراهیم چه‌خوب، چه‌دقیق و چه‌ظریف محل اصلی نزاع و ماهیت پیچیده این «کفر جهانی» را در فیلم خود به‌تصویر کشیده است. در زیر محاسن دراز و چهره‌های مهیب مردان موبلوند داعشی با نام‌هایی چون «ابوطلحه بلژیکی» و «ابوعمر چچنی»، می‌توان ابروهای برداشته و چشمان مدادکشیده و بینی‌های عمل‌کرده ایشان را دید و تأکید فیلمساز بر تجهیزات مدرن و به‌روز فیلمسازی و نمایش داعش و کارگردانی نمایش توسط یکی از همان ریش‌بلندهای دستاربسته موبلوند، به‌طور غیرمستقیم بر این واقعیت تلخ (و امروز دیگر نه‌چندان پنهان) انگشت می‌گذارد که «شوی جنایت و خونریزی داعش» را همان کسانی کارگردانی می‌کنند که پیش‌تر شوهای بزرگی چون «القاعده» و «11/9» را نوشتند و کارگردانی کردند."


به نظر می رسد ساخته جدید ابراهیم حاتمی کیا به دلیل موضوع جذاب و جلوه های ویژه بسیار عالی با استقبال روبرو شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: