صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۲۰
  • سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
  • Tuesday 13 June 2023
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 11
کد خبر: ۱۵۰۲۸۰

نقد ٣ كارشناس بر داورى استقلال - نساجى: پنالتى سوخت

کارشناس داوری فوتبال درباره صحنه‌های بحث‌بر‌انگیز دیدار استقلال و نساجی اظهار نظر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ حیدر سلیمانی  درباره قضاوت یاسر همرنگ و کمک‌هایش در دیدار استقلال و نساجی اظهار داشت: داور در این بازی دو اشتباه علیه استقلال داشت. اول اینکه در دقیقه سوم بازی به پیمان بابایی برای شبیه‌سازی اخطار داد که این تصمیم اشتباه بود. در این صحنه مدافع نساجی روی بابایی مرتکب خطا شد و باید پنالتی اعلام می‌شد. زانوی بازیکن نساجی به زانوی بازیکن استقلال برخورد کرد ولی بازیکن استقلال هم بزرگ‌‌نمایی کرد و شاید بالا بردن شدت برخورد منجر به این شد که داور اعتقاد داشته باشد بازیکن استقلال به دنبال تمارض بوده است.همچنین در دقیقه 24 استقلال در حال ضدحمله خوبی بود که داور به ضرر این تیم به اشتباه اعلام خطا کرد و این موقعیت برای آبی‌ها از دست رفت.

 

وی اضافه کرد: پنالتی که برای استقلال گرفته شد کاملاً صحیح بود، چون توپ به دست بازیکن نساجی برخورد کرد. همچنین یک بازیکن نساجی (جانملکی) در دقیقه 48 با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد که هر دو اخطاری که به این بازیکن داده شد درست بود. پنالتی نساجی هم به درستی از سوی داور اعلام شد. عارف غلامی در این صحنه به بازیکن نساجی پشت پا زد. بازیکن نساجی در این صحنه بزرگ‌نمایی کرد ولی پنالتی به درستی اعلام شد.


این کارشناس داوری گفت: باوجود یکی دو اشتباه در کل از مدیریت بازی‌ یاسر همرنگ رضایت دارم. حتی در دقیقه 3 که اشتباه کرد و پنالتی استقلال را نگرفت، مدیریت خوبی داشت و نیمکت استقلال را کنترل کرد.


سلیمانی درباره اینکه آیا اعتراض‌های شدید بین دو نیمه ساپینتو نباید منجر به اخطار از سوی داور می‌شد، عنوان کرد: داور در بازی به سرمربی استقلال کارت زرد نشان داده بود و معمولاً داوران در نشان دادن کارت زرد دوم سعی می‌کنند تیم را دچار بحران نکنند و یک جاهایی چشم‌پوشی کنند. داور در این صحنه نباید سخت می‌گرفت تا بازی خراب نشود که همین اتفاق هم رخ داد. در بین دو نیمه این فقط داور نبود که فضا را کنترل کرد،‌ بلکه بیژن طاهری (سرپرست استقلال) هم به خوبی مدیریت کرد، چراکه اگر ساپینتو با آن حالت به سمت داور نزدیک می‌شد، داور راهی به جز نشان دادن کارت زرد دوم و اخراج نداشت.


جعفر خوشرو می‌گوید عملکرد همرنگ در بازی استقلال و نساجی نسبتا خوب بوده است.


جعفر خوشرو، کارشناس داوری در خصوص قضاوت یاسر همرنگ در دیدار استقلال و نساجی که با پیروزی ۳ بر یک آبی‌پوشان در هفته ششم همراه بود، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته این بازی که فیفا در سال ۲۰۲۲ روی آن تاکید دارد، اعتراض نکردن نیمکت‌ها و به اصطلاح تحریک کردن داور است. همرنگ کار درستی کرد که به نیمکت دو تیم کارت زرد داد و حتی می‌توانست افرادی را اخراج کند زیرا متاسفانه این مورد هنوز در فوتبال ما جا نیافتاده است.


وی درباره صحنه‌های حساس نیمه نخست گفت: در دقیقه ۳، پیمان بابایی توسط مدافع نساجی تعادلش را از دست داد که این صحنه خطا بود و باید پنالتی به سود استقلال اعلام می‌شد اما داور اشتباه کرد. گل نخست استقلال صحیح بود و کارت زردی که در دقیقه ۳۷ به جان‌ملکی، مدافع نساجی داده شد هم درست بود. در ادامه داور به سود استقلال اعلام پنالتی کرد که این تصمیم همرنگ هم صحیح بود زیرا شجاعی با دست مانع از عبور توپ شد و خطا بود.


این کارشناس داوری درباره قضاوت همرنگ در نیمه دوم توضیح داد: در ابتدای نیمه دوم، به جان‌ملکی کارت زرد دوم داده شد و این بازیکن از زمین مسابقه اخراج شد؛ این تصمیم صحیح بود زیرا در هر دو صحنه‌ای که مدافع نساجی خطا کرد، یک موقعیت خوب را از حریف گرفته بود. همچنین داور در دقیقه ۸۰ یک پنالتی به سود تیم شمالی اعلام کرد که این پنالتی هم صحیح بود و مدافع استقلال روی مهاجم نساجی مرتکب خطا شد.


خوشرو در پایان گفت: در کل داور عملکرد خوبی داشت و با وجود اشتباه در دقیقه ۳ بازی، خوش شانس بود که نتیجه به سود استقلال رقم خورد.


نوذر رودنیل  در مورد ارزیابی اش از قضاوت یاسر همرنگ داور بازی استقلال و نساجی اظهار داشت: او داور جوانی است و قضاوت خوبی را در این مسابقه انجام داد و هر 4 گل و صحنه پنالتی‌ها و اخطارها هم درست بود و مشکل خاصی نداشت.


وی در مورد جنجال‌های ابتدای بازی و واکنش داور مسابقه گفت: بارها گفته‌ایم جنجال‌هایی که در بازی رخ می‌دهد همه از سوی نیمکت نشینان است و به داخل زمین هم منتقل می‌شود.


کارشناس داوری تاکید کرد: اگر نیمکت نشینان و مربیان به تصمیمات داوران احترام بگذارند، اصلا مشکلی در بازی به وجود نمی‌آید. مربیان با اعتراض‌هایی که می‌کنند هم برای تیم خود و هم تیم داوری درد سر درست می‌کنند. در حالی که باید به داوران انرژی مثبت بدهند، انرژی منفی منتقل می‌کنند./ تسنیم، ایسنا، فارس


این بازی با برتری 3 بر یک استقلال به پایان رسید./ تسنیم، ایسنا، فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: