صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 18
کد خبر: ۱۵۰۹۷۸

اتهام‌زنی نفتی ترامپ علیه بایدن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی در ایالت اوهایو درباره بحران جهانی انرژی و همچنین سیاست و شرایط روانی جو بایدن سخنرانی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در یک گردهمایی که در ایالت اوهایو برگزار شده بود به تشریح موضوعات مختلف پرداخت.

 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت جو بایدن، ذخایر استراتژیک نفت کشور را تخلیه می‌کند تا قیمت سوخت را تا جایی که ممکن است در آستانه انتخابات پاییز کاهش دهد.

 

ترامپ تاکید کرد تا پایان مبارزات انتخاباتی قیمت بنزین به شدت افزایش یابد.

 

او گفت: من این ذخایر استراتژیک را پر کردم... که سال‌هاست پر نشده است. وقتی قیمت‌ها در پایین‌ترین حد خود بود، این کار را با قیمت مناسب انجام دادم. من آن‌ها را پر کردم و او (بایدن) از آن‌ها برای کاهش قیمت‌ها تا جایی که می‌تواند قبل از انتخابات استفاده می‌کند.

 

ترامپ با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک نفت برای جنگ است و نه انتخابات، افزود: بلافاصله پس از انتخابات، قیمت‌ها دو برابر خواهد شد و بالاتر از آن چیزی خواهد بود که هر کسی تصور کند.

 

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر نظر منفی خود را در باره جنگ در اوکراین مطرح کرد و گفت: آمریکا تاکنون ۸۰ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده است، در حالی که اروپا ۶ میلیارد دلار داده است، جنگ کنونی تاثیر بیشتری بر واشنگتن گذاشته است.

 

وی همچنین تاکید کرد که مطمئن است اگر او رئیس جمهور آمریکا بود، درگیری اخیر در اوکراین از ابتدا آغاز نمی‌شد.


ترامپ: آلمانی ها در حال از دست دادن کشورشان هستند

او در خصوص بحران انرژی در کشور‌های مختلف اروپا به ویژه آلمان گفت که آلمانی‌ها ممکن است به دلیل کاهش عرضه انرژی روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین، حتی کشورشان را از دست بدهند.

 

ترامپ در سخنرانی خود افزود: «آن‌ها دیگر نمی‌خندند. آلمان اکنون به روش‌های قدیمی از جمله دریافت انرژی از زغال سنگ باز می‌گردد چراکه آن گاز ندارند و با ادامه چنین شرایطی کشورشان را نیز از دست خواهند داد.

 

ترامپ با اشاره به اینکه آلمانی‌ها قبلاً به هشدار‌های او خندیده‌اند، اشاره کرد که مدت‌هاست درباره چنین تهدیدی به آلمان هشدار داده بود و گفت که به آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان پیشنهاد کرده بود که پرچم سفید را برای «تسلیم شدن» در برابر روسیه بالا ببرد.

 

لازم به ذکر است که پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشور‌های غربی از جمله آلمان و آمریکا مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه آغاز کردند، از جمله تحریم‌هایی که بخش انرژی را هدف قرار داده بود که منجر به افزایش بهای برق، سوخت، مواد غذایی و افزایش مصرف انرژی در اروپا و آمریکا شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که سیاست تحریم‌های غرب ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی وارد می‌کند و بر زندگی میلیون‌ها انسان تأثیر منفی می‌گذارد.


ترامپ: آمریکا به یک شوخی در عرصه بین المللی تبدیل شده است

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن «راه خود را گم کرده است» و اکنون در جامعه بین المللی یک «شوخی» تلقی شود، وعده داد که دو سال دیگر که بار دیگر کاندیدای ریاست جمهوری شود بار دیگر آمریکا تبدیل به یک «ملت بزرگ» خواهد شد.

 

او گفت: «ما هرگز تسلیم نخواهیم شد»، و در عین حال همه مسائلی را که کشور اکنون با آن مواجه است، از جمله تورم بالا، جنجال هانتر بایدن، دخالت اف‌بی‌آی در انتخابات قبلی و ... حل خواهد شد.

 

او بار دیگر به وضعیت روانی فعلی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به عنوان اختلال شناختی اشاره کرد و گفت او در شرایطی نیست که کشوری را که ممکن است به جنگ جهانی سوم ختم شود، هدایت کند.

 

رئیس جمهور سابق آمریکا خواستار مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر و قاچاقچیان انسان شد و گفت که این امر به میزان قابل توجهی جرم و جنایت را در این کشور کاهش می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: