صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۷
  • چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 21 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 01
کد خبر: ۱۵۰۹۹

کاهش نرخ ارز‌ها سرعت گرفت/ دلار ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد

بعد از ظهر امروز روند کاهشی نرخ ارزها سرعت گرفت بطوریکه هر دلار از ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان به ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان نزول قیمت پیدا کرد.

به گزارش راهبرد معاصر ،  پس از طی کردن روند معاملاتی معمولی امروز، در ساعات پایانی ظهر شاهد سرعت گرفتن ریزش نرخ ارزها بود، به نظر می رسد نظارت ها و تاکید مقامات دولتی مبنی بر اینکه نرخ واقعی ارز باید در بازارها عملیاتی شود منجر شده تا دلالان و سودجویان برای دستکاری نرخ ها اقدام نکنند و بازار به سمت نرخ واقعی حرکت کند.


بازار فردوسی عصر امروز را تا حدودی شلوغ سپری می‌کند و به نظر می‌رسد اخبار ریزش نرخ ارز منجر شده تا دارندگان اسعار در منازل برای فروش ارز خود اقدام کنند. گفته می‌شود حدود ۳۰ میلیون دلار ارز هنوز در خانه‌ها نگهداری می‌شود که به هیچ وجه برای اقتصاد مناسب نیست.

 

نرخ خرید هر دلار در صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان گزارش می‌شود و دلال‌های کوچه بازار با بیان نرخ‌های بالاتر قصد دارند از واقعی شدن نرخ ارز خودداری کنند، اما بازار با کنترل بانک مرکزی و دقت نظر صراف‌ها به سمت قابل قبولی حرکت می‌کند. همچنین هر یورو نیز با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و ۱۴ هزار و ۶۷۰ تومان بفروش می‌رسد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: