صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۲
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 21
کد خبر: ۱۵۱۶۰۵

خدمت رسانی ۲۶۰۰ موکب در ایران و عراق

دبیر ستاد اربعین گفت: بیش از ۳ هزار موکب ثبت‌شده داشتیم و همه‌شان اعلام آمادگی کرده بودند، اما در زمان اعزام تقلیل پیدا کرد و حدودا ۲۶۰۰ موکب در ایران و داخل خاک عراق مستقر شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، محمدتقی باقری دبیر ستاد اربعین در برنامه تلویزیونی «در مسیر حسین» گفت: همکاران ما در قرارگاه اربعین نزدیک به 25 تا 30 روز خدمت‌رسانی کردند و در روزهای پس از اربعین نیز تعدادی از نیروها مستقر بودند.

وی درباره تعداد دقیق زائرینی که امسال به عتبات عالیات رفتند، گفت: جمع‌بندی نهایی هنوز اعلام نشده است اما براساس گزارشات، بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر از کشور ما و اتباع خارجی از مرزها به سمت عتبات رفتند و تا روز دوشنبه نزدیک به 3 میلیون نفر از آنان به کشور برگشتند.

باقری درباره تردد در مرزها گفت: ترددها در مرز روان است و بیشتر ورودی داریم. تعداد قابل توجهی از زائران از طریق مرز مهران به کشور برمی‌گردند و این مرز از بقیه پرترددتر است. در مرز مهران موکب‌هایی داریم که مثل روزهای گذشته خدمات و سرویس می‌دهند. در مرز شلمچه و چزابه نیز این شرایط برقرار است.

او در واکنش به اینکه آیا به مرزها سرزده است، گفت: قبل از این ایام به مرز رفته بودیم و ضمن بررسی‌های میدانی نقاط ضعف و قوت را دیده بودیم. اما نزدیک به 25-30 روز است که در قرارگاه حضور داریم. با این حال، وزیر کشور، سردار میراحمدی و سایر مسئولین بارها و بارها به مرزها رفتند و از نزدیک مسائل را دیدند. در این بازدیدها کمبودهایی که وجود داشت بررسی و رفع مشکل شد.

دبیر ستاد اربعین با اشاره به موکب‌های حاضر در مراسم اربعین گفت: بیش از 3 هزار موکب ثبت‌شده داشتیم و همه‌شان اعلام آمادگی کرده بودند، اما در زمان اعزام تقلیل پیدا کرد و حدودا 2600 موکب در ایران و داخل خاک عراق مستقر شدند. در حقیقت 400 موکبدار نتوانستند خود را برسانند.

باقری در پایان با اشاره به اینکه جلسات آسیب‌شناسی در ستاد اربعین تشکیل می‌شود، گفت: بعد از اربعین حتما جلسات ستاد با هدف آسیب‌شناسی تشکیل می‌شود تا اگر مشکلات و اعتراضی وجود داشته است، رسیدگی شود تا در سال‌های آینده این مشکلات برطرف شود.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند پیام‌ها و نکات خود را به سامانه سجا که مربوط به ستاد مرکزی اربعین است ارسال کنند. قطعا به همه این موارد رسیدگی خواهد شد. باید اشاره کنم که این سامانه بیش از 10 میلیون پیامک به زائرین عزیز ارسال کرده است که در جهت آگاهی‌بخش و یادآوری برخی نکات بوده است./ تسنیم

نظر شما