صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 24
کد خبر: ۱۵۱۸۷۳

هیلاری کلینتون: ترامپ حامی نازی و شبیه هیتلر است

وزیر خارجه پیشین آمریکا در سخنانی رئیس‌جمهور سابق این کشور را به هیتلر تشبیه کرده و حامیان او را نازی خواند.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ هیلاری کلینتون، کاندیدای سابق ریاست جمهوری و وزیر خارجه پیشین آمریکا روز جمعه، در مصاحبه‌ای تند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور را با آدولف هیتلر (پیشوای نازی‌ها) و تجمعات سیاسی او را با تجمعات نازی‌ها مقایسه کرد.

 

او با اشاره به تجمع سیاسی ترامپ در هفته گذشته در یانگستون اوهایو، تاکید کرد جایی که جمعیت با یک دست و یک انگشت به ترامپ سلام کردند یادآوری وحشتناکی از نازی‌ها بود.

 

کلینتون در این خصوص گفت: «فیلم‌های خبری را تماشا می‌کردم و این مرد را می‌دیدم که در آنجا ایستاده بود و غر می‌زد و مردم فریاد می‌زدند و دست‌هایشان را بالا می‌بردند. من فکر کردم، چه بر سر این افراد آمده است؟

 

او در ادامه گفت: «شبی دیگر تجمع را در اوهایو دیدید. «ترامپ بیش از یک ساعت آنجا غر می‌زد و هیاهو می‌کرد، و شما این ردیف از مردان جوان را با دست‌هایشان که درحال سلام کردن به او هستند را دیدید؟ چه خبر شده است؟! من فکر می‌کنم منصفانه است که بگوییم ما در مبارزه بین دموکراسی و خودکامگی هستیم.»

 

در همین راستا بری مک‌کافری، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا نیز سخنرانی ترامپ را با تجمع سال ۱۹۳۶ نازی‌ها در نورمبرگ آلمان مقایسه کرد. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: جمعیت شبیه به تجمع ۱۹۳۶ نومبرگ است. سرکار آمدن ترامپ بی قانون در انتخابات ۲۰۲۴ ما را به سمت خودکامگی می‌برد و قانون اساسی ما را نادیده می‌گیرد. / باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: