صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۳۹
  • سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱
  • Tuesday 27 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 26
کد خبر: ۱۵۲۰۶۸

تاکید ایران و سریلانکا بر تقویت روابط دوجانبه

وزیر خارجه سریلانکا در دیدار با همتای ایرانی در نیویورک ضمن ابراز خرسندی از حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های زیرساختی این کشور، بر اراده دولتش برای رفع موانع گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و منطقه گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با مناسب توصیف کردن روابط دو کشور، آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داد و گفت: از توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه از فعال‌تر شدن بخش خصوصی ایران در پروژه‌های زیرساختی این کشور استقبال و نسبت به تعمیق روابط و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و حوزه خدمات فنی - مهندسی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.

وزیر خارجه سریلانکا نیز با استقبال از پیشرفت‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها نسبت به همکاری‌های دو کشور در عرصه بین‌المللی و نیز حضور و مشارکت شرکت‌های ایرانی در برخی پروژه‌های زیرساختی کشورش ابراز خرسندی کرده و بر اراده سیاسی دولتش برای رفع موانع گسترش روابط دوجانبه تأکید کرد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: