صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 26
کد خبر: ۱۵۲۱۰۶

تاکید قطر و آلمان بر لزوم حصول نتیجه در مذاکرات هسته‌ای ایران

صدراعظم آلمان که در سفری به قطر رفته است در کنفرانس مطبوعاتی با امیر این کشور بر اهمیت حصول توافق در مذاکرات با ایران تاکید کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر، در کنفرانس خبری مشترک خود با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، اعلام کرد دو مقام در جریان دیدار مشترک خود تاکید داشتند حصول توافق بر احیای برجام برای رسیدن به امنیت ضروری است.

امیر قطر در بخشی از سخنان خود با بیان آنکه با صدراعظم آلمان به توافق رسیدیم که احیای برجام بر امنیت منطقه و ثبات می‌افزاید، اعلام کرد: «امیدوارم گفتگویی میان کشورهای منطقه برقرار شود تا به امینت منطقه‌ای دست یابیم.»

اولاف شولتس هم در سخنان خود بار دیگرتاکید کرد که در دیدار با امیر قطر «نقش منطقه‌ای ایران و تلاش‌ها برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ایران» بررسی شد.

این در حالیست که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در تازه‌ترین مصاحبه خود با شبکه خبری سی‌بی‌اس، بدون اشاره به بدعهدی واشنگتن و خروج یکجانبه این کشور از توافق هسته‌ای، مدعی شد در کوتاه مدت احیای توافق هسته ای ایران دور از انتظار است و ادعا کرد: «تهران همچنان به افزودن مسائل فرابرجامی به مذاکرات ادامه می‌دهد. این موضوع مورد پذیرش ما نیست. ما به هیچ عنوان یک توافق بد را نمی‌پذیریم.»/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: