صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۲۴
  • يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 14 May 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 30
کد خبر: ۱۵۲۵۱۵

شکست دوباره بدخواهان و احزاب تروریست در مقابل ایران مقتدر

گروه‌ها و احزابی که سابقه اقدامات تروریستی در کارنامه دارند بار دیگر شکست سختی از ایران خوردند.

به گزارش راهبرد معاصر،  درگذشت مهسا امینی در اداره پلیس باعث شد تا یک بار دیگر کشور درگیر اغتشاش شود. اغتشاشاتی که اگر در همان ابتدا شاهد ایجاد سازوکاری مشخص برای بیان انتقادات بودیم این ماجرا خیلی زود فروکش می‌کرد و تبدیل به فرصتی برای بدخواهان و تجزیه طلبان نمی‌شد.

زوم رسانه‌های معاند ایران بر حادثه مهسا امینی و بولد کردن اتفاقات، درگیری‌ها و اغتشاشات فرصت مغتنمی را برای گروه‌هایی پدید آورد که یک لحظه از دشمنی خود علیه تمامیت ارضی و امنیت ایران برنداشته‌اند. افرادی هم آگاهانه و ناآگاهانه فریب بازی رسانه‌ها را خورده‌اند، اما هنوز نمی‌دانند که بازیچه دست معاندان شده‌اند.

رد پای سفارتخانه‌ها و سرویس‌های خارجی در همان روز‌های اولیه اغتشاشات دیده شد و محسن منصوری استاندار تهران در صفحه شخصی خود نوشت: بنا به گزارش دقیق دستگاه‌های متولی، در مسائل اخیر تهران، ردپای مداخله‌ی برخی از سفارتخانه‌ها و سرویس‌های خارجی به وضوح مشاهده میشود. در بازداشت‌های شب گذشته تجمعات تهران، تبعه‌هایی از سه کشور خارجی دستگیر شدند.

البته تا کنون اعلام نشده تبعه‌های خارجی از کدام کشور‌ها هستند، اما ایجاد آشوب در خیابان، پرتاب کوکتل مولوتوف، تخریب اموال عمومی و سر دادن شعار‌های هماهنگ در شهر‌های مختلف نشان از سازماندهی این اغتشاشات دارد. استاندار تهران در توییتی دیگر نوشته است: رصد‌های اطلاعاتی و بررسی‌های فنی حاکی از آن است؛ حدود ۱۸۰۰ نفر از افراد حاضر در تجمعات دوشنبه شب تهران، سابقه‌ی حضور در تجمعات و بعضا اغتشاشات قبلی را دارند. از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر دارای سابقه‌ی قابل توجه و پرونده در دستگاه‌های مختلف انتظامی، امنیتی و قضایی هستند.

عرفان مرتضایی، پسرخاله مهسا امینی با اینکه در هنگام دستگیری و درگذشت دخترخاله‌اش حضور نداشته، اما با مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌ها، خود را یکی از افراد مطلع در این حادثه معرفی کرده است. وی که ساکن اقلیم کردستان عراق است خود را از نیرو‌های پیش‌مرگه کردستان معرفی می‌کند، اما در واقع او بار‌ها به علت همکاری با "حزب کومله" و "پارت آزادی کردستان" و خروج غیر قانونی از مرز دستگیر شده و حالا به یکی از منابع خبری رسانه‌های معاند تبدیل شده است که با اظهاراتش سعی در مشوش کردن اذهان عمومی را دارد.

درخواست اعتصابات سراسری توسط مرکز همکاری احزاب کردستان ایران که در خارج از کشور فعالیت می‌کند مبین این امر است که تروریست‌های کومله و دموکرات نقشه‌های زیادی را برای افزایش دامنه درگیری‌ها در کشور کشیده‌اند. البته اقدامات آن‌ها بی پاسخ نمانده و سپاه پاسداران مواضع آن‌ها را بمباران کرده است. قرارگاه حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه اعلام کرد در یکی از جدیدترین عملیات‌های خود با موشک‌های نقطه زن و پهپاد‌های انهدامی چندین مقر تروریست‌های تجزیه طلب در شمال اقلیم عراق را هدف قرار داد.

از تروریست‌های کومله و و دموکرات و سفارتخانه‌های خارجی که بگذریم به لاشه متعفن منافقین می‌رسیم. گروه تروریستی که در تاریخ نکبت بار خود ترور بیش از ۱۷ هزار ایرانی را ثبت کرده و دست در دست صدام دیکتاتور معدوم عراق گذاشت و در جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران شرکت کرد.

منافقین که همواره مترصد انجام فعالیت‌های تروریستی هستند در اغتشاشات اخیر باز مشی کفتار صفتی خود را ترک نکردند. سرکرده این گروهک تروریستی که دائم در توییتر در حال رجزخوانی است به خوبی می‌داند چه جایگاهی در بین مردم ایران دارد به همین دلیل منشن‌های توییت‌های خود را بسته است تا نظرات مردم نسبت به طرهاتی که می‌بافد دیده نشود.

نمایندگان مجلس برای روشن شدن موضوع درگذشت مهسا امینی در تکاپو هستند و سردار احمد وحیدی وزیر کشور سردار سید مجید میراحمدی معاون امنیتی-انتظامی وزارت کشور را مسئول رسیدگی به این حادثه کرده و تمامی مسئولان از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس و قوه قضاییه بر روشن شدن ابعاد این حادثه تاکید دارند لذا بهتر است برای کاهش این اغتشاشات که همواره با سوء استفاده معاندان است به گفتگو با مردم روی بیاورند و به جای قطع اینترنت و فیلتر شبکه‌های اجتماعی پر کاربر در کشور، فضا را برای برخورد مناسب با خاطیان این حادثه آماده کنند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در اغتشاشات اخیر غیر از یک عده که تماشاچی بودند و یک عده که از سر کنجکاوی آمده بودند یک عده ناراحتی‌هایی از معیشت و بیکاری داشتند و آن را بروز دادند و همگی در اغتشاشات دخالت داشتند منتهی اینکه اصل اغتشاشات تحت تاثیر القائات بیگانگان انجام گرفت و به صورت سازماندهی شده انجام شد تردیدی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در بعضی شهر‌های ما محموله‌های سنگین سلاح و مهمات کشف شد که وارد شده بود برای توزیع به منظور ادامه اغتشاشات که خوشبختانه با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگاه‌های امنیتی ما کشف شدند و حسب ضرورت و به تناسب مسائلی که به استحضار مردم عزیزمان می‌رسد قطعا تشریح خواهند کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل و بحث نیمه کاره مذاکرات وین، طرف‌های مختلف تمهیدات لازم را فراهم کرده بودند که تجمیع آن مباحث و ریل گذاری برای ادامه راه با توجه به حضور مقامات عالیه کشور‌های مختلف در حاشیه سازمان ملل اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی آشوب‌ها با حضور جناب رئیس جمهور، وزیر خارجه و راس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما در نیویورک، نمی‌توانیم ساده لوحانه به اغتشاشات نگاه کنیم بلکه دست رژیم صهیونیستی و آمریکا در این امر کاملا مشهود است تا عقبه دیپلمات‌های ما در داخل کشور دچار تزلزل شود و در این رایزنی‌ها تیم مذاکره کننده ما احساس ضعف کند لذا نمی‌توانیم ساده لوحانه نگاه کنیم و و بگوییم یکسری اعتراضاتی نسبت به درگذشت مرحومه مهسا امینی بوده و ریشه بیرونی نداشته است.

ذوالنوری گفت: بعضی از دستگیرشدگان قبلا محکومیت‌های متعدد در ارتباط با سرویس‌های جاسوسی بیگانه در پرونده‌هایشان وجود دارد، اما عده‌ای تحت تاثیر القائات سیاهی لشکر این‌ها شدند و هم به خود و هم به کشور خساراتی زدند لذا به محض تکمیل بررسی‌ها و تعریف و برداشت واقعی از ارتباطات درون شبکه‌ای این‌ها، قطعا اطلاع رسانی لازم توسط دستگاه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

وی درباره کمیته حقیقت یاب مجلس در خصوص پرونده مهسا امینی بیان کرد: کمیته حقیقت یابی در مجلس نیست البته مجموعه‌ای دارند کار می‌کنند، اما تحت عنوان کمیته حقیقت یاب چیزی در مجلس تشکیل نشده است. عده‌ای از نمایندگان این موضوع را با حساسیت و با تاکید هیئت رئیسه پیگیری می‌کنند. کمیسیون‌های اجتماعی، امنیت ملی و سیاست خارجی و اصل ۹۰ هم ارتباط و هم حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع دارند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بخش عمده نظرات منوط به پزشکی قانونی است و یک بخش بازبینی محتوای دوربین‌ها بین برخورد اولیه و تذکر به خانم امینی تا زمان فوتش است. بازبینی دوربین‌ها اتفاق افتاده و چیزی که نیروی انتظامی رفتار خلاف شان و یا برخورد فیزیکی کرده باشد تا الان در بازبینی محتوای دوربین‌ها اتفاق نیفتاده و فقط باید نتیجه پزشکی قانونی اعلام شود تا گزارش کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: هم قانون گشت ارشاد و هم خود گشت ارشاد مشکلی ندارد. بحث این است که بی‌حجابی در ماده ۶ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده و عدم رعایت حجاب ۷۴ ضربه شلاق، دو ماه حبس و جزای نقدی بدل از حبس دارد. این قانون را یک جایی باید اجرا کند. طبیعتا برخورد با جرم مشهود وظیفه نیروی انتظامی است و در ماده ۴ وظایف نیروی انتظامی هم بر آن تاکید شده است. در بند ۸ برخورد با جرایم و مفاسد مشخص شده و ظاهرا بند ۱۲ همین ماده ۴ است که پیشگیری را وظیفه نیروی انتظامی می‌داند.

وی گفت: به هرحال گشت ارشاد هم جنبه برخوردی و هم جنبه پیشگیری دارد. حق پیشگیری تذکر و ارشاد است. گشت ارشاد خلاف قانون نیست که بگوییم در آن بازنگری شود اگر احیانا در جایی برخورد‌ها نامناسب باشد یا روش‌ها غلط باشد همان طور که جناب رئیس جمهور هم به زیبایی اشاره کرد فرض برای اصلاحات و تغییرات رفتاری و بهبود روش‌ها باز هست و باید این اتفاقات بیفتد.

ذوالنوری اضافه کرد: ما هم منکر نیستیم ممکن است یک مامور در جایی خطا کند نه فقط در گشت ارشاد بلکه در تمامی موارد ممکن است مدیران اجرایی و ماموران در تمامی حوزه‌ها یا بد عمل کنند یا غلط و یا کوتاهی‌هایی داشته باشند. معنای این امر پاک کردن صورت مسئله نیست لذا طبیعتا اجرای قانون باید جدی گرفته شود و آقای رئیسی هم اعلام کرد ما یک بحث ارزش‌ها داریم که قابل تغییر و حذف نیست و یک بحث هم روش‌ها است. اگر روشی در آن ایراد باشد باید حتما آن ایراد را برطرف کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: