صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۴۳
  • سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱
  • Tuesday 01 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 30
کد خبر: ۱۵۲۵۲۲

رهبر پیشین میانمار به حبس محکوم شد

آنگ سان سو چی از سوی دادگاه نظامی این کشور به دوره جدیدی از حبس محکوم شد.

به گزارش راهبرد معاصر، به گفته منبعی آگاه، هیئت حاکمه نظامی در میانمار روز پنجشنبه آنگ سان سو چی، رهبر پیشین این کشور را بابت نقض قانون مربوط به اسرار رسمی به سه سال زندان دیگر محکوم کرد.

این محکومیت جدید به ۲۰ سال زندان و کار اجباری که قبلا برای وی به جرم فساد و تقلب انتخاباتی اعلام شده بود، اضافه می‌شود.
رهبر پیشین میانمار که برنده جایزه نوبل صلح بوده و ۷۷ سال دارد، بابت جرائم متعددی که نظامیان او را به ارتکاب آن‌ها متهم کرده اند، با مجازات بیش از ۱۲۰ سال زندان روبروست.

دادگاه همچنین شان ترنل، مشاور سابق و اقتصاددان استرالیایی را به همراه سه متهم دیگر که از وزیران سابق هستند به مجازاتی مشابه محکوم کرد.

ترنل که استاد دانشگاه است، چند روز پس از کودتای فوریه ۲۰۲۱ بازداشت شد. او همچنین بابت نقض قانون مربوط به مهاجرت به سه سال زندان دیگر محکوم شد، اما هر دو مجازات را همزمان خواهد گذراند.

مقامات میانمار همچنین اواخر اوت یک سفیر زن سابق انگلیس در میانمار و همسر هنرمند او را بابت نقض قانون مهاجرت به یک زندان محکوم کرده بودند.

مبنع آگاه که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: «شان ترنل، آنگ سان سوچی و سه تن دیگر بر اساس قانون مربوط به اسرار حکومتی هر کدام به سه سال زندان محکوم شدند.

وی افزود آنگ سان سو چی برای حکم خود درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

پنی وونگ وزیر امور خارجه استرالیا محکومیت ترنل را رد کرد و آزادی او را خواستار شد. آمریکا نیز این حکم را به شدت محکوم کرد. ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «ما آزادی فوری ترنل را خواستاریم و باید به او اجازه داده شود به استرالیا و نزد خانواده اش بازگردد.»

الین پیرسون مدیر بخش آسیا دیده بان حقوق بشر اعلام کرد «انباشت محکومیت‌ها نشان می‌دهد که هیئت حاکمه نظامی هیچ ابایی در برعهده گرفتن وضعیت کشور منحوس بین المللی ندارد.»/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: