صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 30
کد خبر: ۱۵۲۵۲۶

روسیه؛ موضوع نشست اضطراری زلنسکی با مقامات کشور‌های جهان

رییس جمهور اوکراین قرار است امروز (جمعه) با برخی رهبران عالی رتبه جهان در مورد پیوستن بخشی از اوکراین به روسیه جلسه‌ای فوری داشته باشد.

به گزارش راهبرد معاصر.‌ ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعلام کرد جلسه اضطراری امروز، جمعه با مقامات عالی رتبه برخی کشور‌های جهان برگزار خواهد شد و قرار است در آن تصمیماتی اساسی در مورد طرح روسیه برای الحاق چهار منطقه اوکراین به این کشور اتخاذ شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امروز قرار است ولادیمیر پوتین، رییس جمهور اوکراین اسنادی را به امضا برساند که به موجب آن‌ها بخش‌هایی از شرق اوکراین رسماً جز خاک روسیه محسوب خواهد شد.

دفتر زلنسکی، اما در بیانیه‌ای اعلام کرد قرار است امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان شورای امنیت اوکراین و مقامات امنیتی برخی از کشور‌های جهان به صورت فوری برگزار شود.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت اوکراین در این باره گفت: تصمیمات مهم و اساسی برای کشور ما در این نشست قرار است اتخاذ شود. دانیلوف که با شبکه تلویزیونی اوکراین در این مورد گفتگو می‌کرد جزئیات بیشتری از این تصمیمات را ارائه نکرد.

دولت اوکراین بار‌ها به برگزاری همه پرسی الحاق بخش‌هایی از شرق این کشور واکنش نشان داده و می‌گوید این همه پرسی ساختگی است و روسیه باید منتظر پاسخ قاطع کی یف در این باره باشد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: