صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 30
کد خبر: ۱۵۲۵۷۱

تاکید «حکیم» بر حفاظت از جان شهروندان افغانستانی

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: جامعه بین‌المللی هیات حاکمه افغانستان را موظف به حفاظت از جان همه شهروندان این ملت کند.

به گزارش راهبرد معاصر، «سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به ادامه حملات تروریستی علیه مسلمانان در افغانستان گفت: در افغانستان هنوز تروریسم تکفیری تاریک‌اندیش از نبود حمایت و اقدامات بازدارنده و قاطع دولتی و سکوت بین‌المللی استفاده می‌کند تا بر سیاهه جنایات خود علیه یک طیف مشخص از جامعه بیفزاید.

وی ادامه داد: تازه‌ترین این جنایات که لکه ننگی بر جبین بشریت است، حمله ددمنشانه به پیروان مکتب اهل بیت(ع) از طایفه هزاره در کابل است که ده‌ها شهید و زخمی از میان شرکت‌کنندگان در یک برنامه آموزشی را در پی داشت.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکوم کردن این جنایت از جامعه بین‌المللی خواست که دولت افغانستان را به حفاظت از جان همه شهروندان این ملت از هر طایفه و مذهبی که باشند وادار کند.

صبح امروز انفجاری در مرکز آموزشی در کابل رخ داده که منجر به شهادت 20 نفر و زخمی شدن شماری از دانش‌آموزان این مرکز آموزشی شده است.

خالد زدران، سخنگوی پلیس کابل در این باره گفت: «بر اساس آمار اولیه دست‌کم 19 نفر در حمله‌ی امروز در مرکز آموزشی کاج جان باخته‌اند و 27 تن دیگر زخمی شدند.»

این نخستین باری نیست که مراکز آموزشی در غرب کابل هدف حملات انفجاری و انتحاری قرار می‌گیرد. پیش از این مراکز آموزشی موعود (کاج امروز)، کوثر دانش، ممتاز، مکتب سیدالشهدا و مکتب عبدالرحیم شهید هدف قرار گرفته بودند که در نتیجه ده‌ها دانش‌آموز کشته و زخمی شدند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: