صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۳۱
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 02
کد خبر: ۱۵۲۷۳۵

وعده مقام آلمانی برای ارائه سامانه پدافندی به اوکراین

وزیر دفاع آلمان در جریان دیدار با همتای اوکراینی خود داخل پناهگاه زیرزمینی در بندر اودسا، وعده داد که سامانه‌های پدافندی بسیار مدرنی را به کی‌یف ارائه می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان که در سفری اعلام‌نشده به اوکراین، شامگاه شنبه وارد بندر اودسا شد، وعده ارائه سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته به کی‌یف داد.

لامبرشت که از بدو ورودش به اودسا، آژیرهای هشدار حمله هوایی در این شهر قطع نمی‌شد، مجبور شد در پناهگاه زیرزمینی با «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین دیدار کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی که در همان پناهگاه زیرزمینی وعده ارسال سامانه‌های پدافندی به اوکراین را جهت مقابله با حملات موشکی روسیه داد، گفت: «در چند روز آینده، ما سامانه‌های ضد هوایی بسیار جدید آیریس-تی را [به اوکراین] می‌دهیم».

وزیر دفاع آلمان با مهم دانستن این سامانه‌ها برای دفاع اوکراین از خود در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه، اظهار داشت: «ما باید بسیار مراقب باشیم. البته نباید اجازه دهیم که با این احتیاط‌ها، فلج شویم».

این وعده در حالی است که شبکه «سی‌اِن‌بی‌سی» چندی پیش به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داد که انبار سلاح‌ها و مهمات آمریکا و اروپا که از آنها برای ارسال به اوکراین استفاده می‌شود، در حال تمام شدن هستند./ فارس

نظر شما