صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 07
کد خبر: ۱۵۳۱۷۴
یادداشت اختصاصی سهراب مظفری میانجی، نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و مرحوم علوی گرگانی در تهران؛

اغتشاشات و چند نکته پندآموز برای جوانان

طراحان سیاست‌های استعماری در زیر پوشش الفاظی مانند حقوق بشر، آزادی بیان و قلم، هنر، آزادی بانوان، عناوین فرا جنسی و کلمات فریبنده جوانان ایرانی را اغفال و تحریک می‌کنند. متأسفانه برخی ناآگاهان از دسیسه‌های بیگانگان و افراد ساده‌لوح تحت تأثیر تبلیغات منفی قرار می‌گیرند و غرب‌گرایان نیز با موج تهاجم فرهنگی همراه می‌شوند و سنت‌های اسلامی را ترک و خود را روشنفکران جامعه معرفی می‌کنند.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ همان گون که هر کشوری نظام دارد، نظام کشورمان جمهوری اسلامی است، حکومت اسلامی یعنی حاکمیت اسلام و مبنای قانون گذاری در ایران احکام اسلامی است. علاوه بر این، جمهوریت یعنی مشارکت مردم کشورمان در همه مسائل و انتخاب سرنوشت خود؛ همان شیوه ای که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نشئت گرفته و در جریان است. این روش به انتخاب مسئولان عالی رتبه کشور از سوی مردم، آن هم بدون واسطه منجر شده و به طور عینی مصداق جمهوریت نظام است.


با اینکه دشمن سال هاست تلاش می کند با تبلیغات سوء در زمان انتخابات مانع از مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود شود و عمده تحریک مخالفان ملت و کشور مقابله و دشمنی با برگزیدن اسلام به عنوان دین برتر از سوی ملت ایران است، اما توطئه ها با هوشیاری مردم یکی پس از دیگری خنثی می شود.


طراحان سیاست های استعماری در زیر پوشش الفاظی مانند حقوق بشر، آزادی بیان و قلم، هنر، آزادی بانوان، عناوین فراجنسی و کلمات فریبنده جوانان ایرانی را اغفال و تحریک می کنند. متأسفانه برخی ناآگاهان از دسیسه های بیگانگان و افراد ساده لوح تحت تأثیر تبلیغات منفی قرار می گیرند و غربگرایان نیز با موج تهاجم فرهنگی همراه می شوند و سنت های اسلامی را ترک و خود را روشنفکران جامعه معرفی می کنند؛ به اصطلاح می خواهند آنچه را در اسلام ، قبح و مذموم و در غرب مدح و ممدوح است میان مسلمانان رواج دهند و عامل افتخار القا کنند.

جوانان کشورمان باید بر این مطالب تأمل و قضاوت کنند آیا تخریب اموال عمومی و عبور از قانون در کشورهای غربی بد است و در ایران خوب؟


در این زمینه دو نظریه غربی وجود دارد. موریس دوورژه، حقوقدان، جامعه شناس و سیاستمدار فرانسوی درباره چارچوب آزادی در دموکراسی می نویسد: آیا با اعطای آزادی به دشمنان آزادی، آنها اجازه ندارند آزادی را درهم بکوبند؟ دموکراسی به مخالفان خود اجازه بیان عقایدشان را می دهد تا وقتی این کار را در چارچوب روش های دموکراتیک انجام دهند. همچنین در متن اعلامیه حقوق بشر فرانسه، آزادی مقید به حدود قانونی شده است «آزادی آگاهی از افکار و عقاید از گرانبهاترین حقوق بشر است. بنابراین هریک از افراد جامعه می توانند آزادانه هر چه می خواهند بگویند، بنویسند و چاپ کنند، مگر مواردی که قانون معین کرده باشد. در آن صورت تجاوز از آزادی مزبور مستلزم مسئولیت خواهد بود.


حال جوانان کشورمان باید بر این مطالب تأمل و قضاوت کنند آیا تخریب اموال عمومی و عبور از قانون در کشورهای غربی بد است و در ایران خوب؟ همگان باید بدانند بعد از ایمان به اینکه کل افعال و احکام خدا به حق و مقرون به مصلحت و خداوند مشرّع احکام، عالم و حکیم به تمام جهات و ابعاد وجود بشر است، همه را طبق حکمت و مصلحت تشریع فرموده و باید بُعد عمل به احکام را در خود تقویت کنیم، نه اینکه به دنبال آزادی تا مرز فساد، زیان رساندن به مردم یا توطئه علیه اسلام یا نظام اسلامی باشیم.


هیچ منطقی آزادی لجام گسیخته و بدون حد و مرز را در بیان و فعل (عمل) تأیید نمی کند و در حرمت تهمت و دروغ اگر تاملی کنیم، متوجه می شویم آزادی مطلق در گفتن وجود ندارد، بلکه گفتار باید صادق باشد و موجبات اذیت و آزار دیگران و تضییع حقوق عمومی را فراهم نکند .


آنچه مخالفان ایران و انقلاب گفتند و به جوانان القا و آنها را تحریک کردند، از این قاعده خارج نبود. متأسفانه عده ای مغرض خارج نشین مرتبط با بیگانگان همراه شدند، ولی عمده همراه کنندگان آنها نوجوان و جوانانی ساده دل بودند و هر چه شنیده بودند، باور کردند .

 

بهره سخن

عقاید غلط باعث اسارت انسان ها و خروج از مسیر انسانیت می شود، بنابراین به دلیل اینکه لازمه محترم شمردن بشر هدایت او در راه ترقی و تکامل است، باید جلوی هر عقیده ای که انسان را از تکامل باز می دارد، گرفته شود. به همین دلیل والدین قبل از همه پیش گام شوند و فرزندانشان را آگاه کنند تا هر خبر و شایعه ای را باور نکنند.


این مایه تأسف است انسان شاهد باشد هموطنی به دست هموطن دیگر جان خود را از دست بدهد. یکی از علت های اصلی دشمنی غرب با اسلام که به تازگی در گزارشی با عنوان «الاسلام هو الحل» تهیه و منتشر شد، نشان می دهد سرعت گرایش غربی ها به اسلام بسیار افزایش یافته و آمارها جالب است.

یکی از علت های اصلی دشمنی غرب با اسلام این است که سرعت گرایش غربی ها به این دین آسمانی بسیار افزایش یافته است


در ویدئویی که در یکی از رسانه ها منتشر شد، اظهارات کارشناس سعودی به نمایش درآمد که گفت «حکومت فارسی تمام شد. ایران باید تجزیه و به چند کشور کوچک تبدیل شود و به کنترل ما درآید. نباید هیچ حکومت فارسی وجود داشته باشد». همچنین حزب کومله به صراحت خواستار تجزیه ایران شده است.


با توجه به این موارد، آیا سزاوار نیست درباره تحولات اخیر تأمل، تعقل و تفکر کنیم و ببینیم برخی ها با حرکات خود در حال بازی کردن در پازل دشمن هستند.

 

مردم باید به این نکته توجه کنند هیچ بیگانه و کشور ثالثی دلسوز ملت ایران نیست، پس شایسته است محبت، مهربانی، اتحاد و انسجام در جامعه گسترش یابد تا مانع تحقق نقشه شوم دشمنان در تجزیه ایران اسلامی باشد. باید همه با هم کمک کنیم ایران را هر چه سریعتر به سمت شکوفایی و آبادانی بیشتر سوق دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: