صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 18
کد خبر: ۱۵۳۸

جهانگیری: برخی با نفوذ در دولت تبدیل به عضوی از بودجه شده‌اند

معاون اول رئیس جمهوری در اظهاراتی پیرامون بودجه 98 گفت: برخی با نفوذی که در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس در گذشته داشتند، امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده‌اند.

به گزارش راهرد معاصر؛ معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم رونمایی از 10 دستاورد فناورانه جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ طی سخنانی درباره بودجه 98 گفت: برخی با نفوذی که در ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه یا مجلس در گذشته داشتند، امروز تبدیل به عضوی از بودجه کشور شده‌اند، به‌طوری که بودجه آنان اگر در ابتدا یک میلیارد بود، بعد به پنج میلیارد و در حال حاضر تا 20 میلیارد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که قرار نبود آنها از دولت بودجه بگیرند، هرچند اشکالی هم وجود ندارد ولی اقدام آنان اراده دولت و نظام نبوده است.


وی افزود: این‌همه دانشگاه در کشور وجود دارد، قرار نبود فردی دانشگاهی راه‌اندازی کند و بودجه کمکی بگیرد. همچنین بسیاری از این شوراها که در کشور وجود دارد، ابتدا محدود بودند، ولی بعضی از آنها امروز دبیرخانه‌هایی دارند که بودجه‌های‌شان چند ده میلیاردی است.


جهانگیری ادامه داد: اصلاح ساختار یعنی این‌که این موارد حذف شود، به‌هرحال مسائلی که در شرایط عادی نمی‌توان انجام داد ولی در شرایط سخت امکان‌پذیر است، اما اگر دولت یکی از آنها را حذف کند سروصداها بلند خواهد شد و به دولت خواهند گفت که کوتاه بیاید.


وی افزود: ده‌ها دستگاه موازی در کشور درست شده و همه بودجه‌بگیر دولت شده‌اند اما کشور و بودجه تحمل این‌همه دستگاه موازی را ندارند. بودجه کشور کلان است و فروش نفت نیز کاهش یافته است. در حال حاضر رقم بودجه بیش از 400هزار میلیارد تومان است که بخش عظیمی از این بودجه به مسیرهایی رفته که بازدهی آن محدود است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: