صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۳:۱۲
  • يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 07 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 10
کد خبر: ۱۵۳۹۰۰

رمان «شهید همدانی» در آستانه انتشار

رمان "او باید فرمانده باشد" برگرفته از خاطراتی است که شهید حسین همدانی خودش در اختیار مرکز اسناد انقلاب اسلامی گذاشته بود و به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر، رمان «او باید فرمانده باشد» برگرفته از زندگی و خاطرات سردار شهید حاج حسین همدانی در آستانه چاپ قرار دارد. این اثر به زودی توسط مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر خواهد شد.

علی مساحتی، مدیر فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در این باره گفت: سردار شهید حاج حسین همدانی، از برجسته‌ترین شخصیت‌های دوران دفاع مقدس و از پاسداران امنیت بودند که سرانجام نیز در مسیر دفاع از حرم آل‌الله(ع) و صیانت از حریم کشور، خون خود را نثار کردند.

وی ادامه داد: سردار همدانی، با وجود مشغله فراوان در فرماندهی امور دفاعی و نظامی، تصمیم گرفت یادمانده‌های خود را در گنجینه تاریخ‌شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به ثبت برسانند. از این رو طی 8 جلسه دو ساعته به روایت خاطراتشان از ایام کودکی، دوران نهضت اسلامی، رخدادهای اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و... پرداختند.

مدیر فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: از آنجا که دغدغه سردار همدانی، اعتلای فرهنگ و هنر انقلاب بود، ایشان تأکید داشتند ماحصل خاطراتشان، در قالب رمان ارائه شود و صرفاً به بیان خاطرات به شیوه معمول کتب تاریخ‌شفاهی اکتفا نشود.

مساحتی افزود: بعد از شهادت این سردار پرافتخار اسلام، با عنایت به نظر ایشان، مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ضمن جمع‌آوری خاطرات خانواده شهید، کار تدوین رمان «او باید فرمانده باشد» را سرعت بخشید. در این مرحله، اتاق فکر مستقر در مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تصمیم گرفت نگارش اثر را به سرکار خانم کتابچی واگذار کند و الحمدلله ایشان که از سال 1382 در حوزه داستان و ادبیات داستانی و نویسندگی در زمینه زندگینامه شهدا سابقه دارند، به خوبی از عهده این امر مهم برآمد.

وی با بیان اینکه رمان «او باید فرمانده باشد» یک اثر نظری و اندیشه‌ای، برگرفته از زندگی و خاطرات سردار شهید همدانی است، گفت: مخاطب با مطالعه این کتاب، با منظومه فکری گروه‌ها و جریانات مختلف در ایام قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا خواهد شد.

مدیر فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: با تلاش و زحمت خانم کتابچی، این اثر با متنی روان و سلیس، مخاطب را با داستان همراه می‌کند. امیدوارم این اثر در معرفی شخصیت والای سردار شهید حاج حسین همدانی و تبیین مبانی فکری و اندیشه‌ای انقلاب اسلامی مؤثر باشد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: